‘תנובה’ בבשורה קשה: זו הסיבה שהמחסור בחלב צפוי להחריף

קרטוני החלב המפוקחים, המיוצרים ברובם ב'תנובה', צפויים להיעדר תקופה ארוכה נוספת מהמדפים במרכולים, מאחר והחברה מתמודדת בימים אלה גם עם תקלה בקו הייצור • גורם בתנובה: עד שהחברה תוכל להתחיל לייצר חלב בכמויות גדולות תעבור לפחות שנה
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"ג / 04.09.2023 00:27

מכה ללקוחות: כבר למעלה משנה קיים מחסור בקרטוני החלב המפוקחים בסופרים וברשתות השיווק – ומחר (שני) צפוי על המדפים ברשתות השונות מחסור בקרטונים, שאמור להחריף בימים הקרובים. זאת, מאחר ותנובה מתמודדת בימים אלה גם עם תקלה בקו הייצור.

לפי דיווח של שרון קנובליך הערב ב’תוכנית חיסכון’ בקשת 12, בעקבות תקלה בקו הייצור של תנובה – המחסור בחלב המפוקח צפוי להימשך, ואף להחריף. עד שהבעיה תיפתר, הצרכנים ימשיכו לרכוש את החלב במחיר גבוה מ-6.81 שקלים, המחיר המפוקח.

כיום רוב הייצור של החלב המפוקח מתקיים באמצעות חברה אחת בשוק – תנובה, שעמלה בימים האחרונים בניסיונות לפתור תקלה באחד מקווי הייצור שלה. הבעיה הזו מצטרפת לתקלה נוספת שהתגלתה לפני כשבועיים במחלבות רמת הגולן.

לפי ‘תוכנית חיסכון’, חברת תנובה נתקלה באתגר נוסף: מרבית המחלבות בישראל, מבחינה כלכלית, מעדיפות לייצר חלב מועשר שנמכר במחיר גבוה או חלב שנמכר באריזות גדולות יותר של כ-2 ליטרים, וזאת במקום חלב מפוקח. הסיבה לכך היא שזמן העבודה והפיקוח על החלב המועשר גורם למחלבות לרווחים גדולים יותר.

על פי גורם בתנובה, החברה רכשה קו חדש שמתוכנן להגיע רק באפריל-מאי בשנה הבאה. לפי הגורם, עד שהחברה תוכל להתחיל לייצר חלב בכמויות גדולות תעבור לפחות שנה.

במקום למצוא פתרון עבור המצב הקשה הזה, המדינה פתחה את השוק לייבוא חלב. רוב הרשתות הגדולות בישראל בחרו שלא לייבא חלב משיקולים כלכליים, וכתוצאה מכך המחסור בחלב נמשך והצרכנים נאלצים לשלם יותר עבור החלב המוגבל בשוק.

בתנובה בחרו שלא להגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות