בן גביר ווסרלאוף בדרום ת”א: זה רק הפרומו, אם לא נוציא אותם בהקדם

אחרי המופע האלים של תומכי ומתנגדי משטר אריתראים: השר איתמר בן גביר סייר בדרום תל אביב יחד עם השר יצחק וסרלאוף • גיבה את פעילות המשטרה: "מי שהיה בסכנת חיים וירה אנחנו נותנים להם גיבוי" • על המסתננים: "הם לא צריכים להיות כאן, זה לא המקום שלהם"
אריה ריבקינד
י"ז אלול התשפ"ג / 03.09.2023 18:05

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף סיירו היום (ראשון) בדרום ת”א באיזור בו היה המופע האלים של  המסתננים האריתראים.

“מי שהיה בסכנת חיים וירה אנחנו נותנים להם גיבוי. מעריך את העבודה שלכם”, אמר בן גביר לשוטרים בסיור בדרום תל אביב  “אני מרוצה מכך שוועדת השרים קיבלה את בקשתי למסלול מנהלי לפורעים שנעצרו ולאלו שייעצרו. הם צריכים לשבת בכלא עד שהם יגורשו. גם אלו שאינם תומכי משטר לא צריכים להיות כאן”.

בן גביר הוסיף: “הם לא צריכים להיות כאן, זה לא המקום שלהם, אני מזכיר לכם דבר אחד, אנחנו התרענו על המציאות הזאת במשך שנים רבות, אני שמח שיש לנו הזדמנות לתקן ובאמת לשנות את כל המציאות הזאת. המסלול המנהלי, המעצרים של המסלול המנהלי – זה מעצרים עם רף ראיות נמוך, זה גם על עבירות קלות, אבל זה מסלול שיכניס אותם לבית מעצר, למתקן שהייה, עד שיגורשו”.

הוא הדגיש: “התנגדתי למעצרים מנהליים של אזרחי ישראל שמקשקשים גרפיטי על הכביש או פוגעים ברכוש, אני בוודאי בעד מעצרים מנהליים של מי שמנסה לרצוח שוטרים. הם לא שוהים חוקיים, הם לא צריכים להיות כאן. הכי מקומם שחלקם תומכי משטר, אז מה הן עושים כאן? אבל גם אלה שהם לא תומכי משטר, לא צריכים להיות כאן. אני שמח שוועדת השרים אימצה הרבה מאוד מהבקשות שלי, אני חושב שזה נדרש”.

השר וסרלאוף אמר במהלך הסיור: “אנחנו זועקים את זה כבר שנים, ומה שראינו כאן במהלך השבת זה רק הפרומו למה שעלול להיות כאן, אם לא נוציא אותם בהקדם.

“ביום ראשון הבא בשבוע הבא אנחנו נעביר החלטת ממשלה לטובת תושבי דרום תל אביב, לטובת אותן שכונות מוכות מסתננים, לחזק את החוסן הקהילתי, לחזק את השכונות, לחזק את הקשישים, את האזרחים הוותיקים, לחזק את הצעירים ולהביא איכות חיים טובה לכל האזרחים.

“מעבר לכך אנחנו מקדמים את החלטת הממשלה, באיגום משאבים ותיכלול נקצה עשרות מיליוני שקלים.

“בצוות השרים שהתכנס הבוקר, המשרד שלי נתן תוספת של 20 מיליון שקלים שהיו חסרים לרשות האוכלוסין –  לאותה יחידה שאחראית על העברה מרצון של אותם מסתננים שרוצים לעזוב, ועובדת מאוד יפה כבר מתחילת השנה. כמעט 2500 מסתננים עזבו מרצון”.

תושבת השכונה הטיחה בשר במהלך הסיור: “השעון המעורר שלך לא צלצל – בוא גם תאשים את בג”ץ”.

בן גביר ענה לה: “כמה משלמים לך? אני צועק בשביל הדברים האלה תקופה ארוכה, עכשיו נהייתי שר ברוך השם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות