בגלל ביטול ‘אירוע הסרבנים’: מנהל גימנסיה הרצליה התפטר מתפקידו

המנהל זאב דגני התפטר במחאה לאחר שבלחץ משרד החינוך בוטל אירוע הצהרת בני נוער על סירוב להתגייס לצה"ל ושל מפגש תלמידי התיכון עם פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני
חרדים 10
י"ז אלול התשפ"ג / 03.09.2023 10:49

זאב דגני, מנהל הגימנסיה הרצליה בתל אביב, הודיע היום (ראשון) על התפטרותו מתפקידו בעקבות החלטת ועד בית הספר שלא לאפשר קיום שני אירועים.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

הראשון – הצהרת בני נוער על סירוב להתגייס לצה”ל, שתוכנן להיום בבוקר, והשני – פגישה של תלמידי התיכון עם פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, שתוכנן למחר.

דגני הודיע כי יישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף.

מ”מ מנכ”ל משרד החינוך מאיר שמעוני שיגר ביום שישי מכתב להנהלת בית הספר, בו המליץ “לשקול מחדש את קיום האירוע בכתלי המוסד החינוכי וכן את אופן קיום האירוע כך שיעמוד בהוראת הדין”.

שמעוני הוסיף ואיים על דגני: “אי שמירה על הדין וההנחיות עשויה להביא לנקיטת צעדים שונים לרבות שלילת הכרה ותקצוב של מוסד החינוך ושלילת אישור העסקה”.

בעקבות האיום, הוועד המנהל של הגימנסיה קיים ישיבה ובסיומה החליט, כאמור, שלא לקיים את האירוע.

לפני כחודש אסר משרד החינוך על פורום המשפחות הישראלי-פלסטיני להופיע בבתי הספר, מאז ששונו הקריטריונים למרכז של תוכניות חיצונית בבתי הספר.

בהודעת משרד החינוך לפורום נכתב: “כל השוואה בין השכול של משפחות חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה עם שכול של נפגעים מפעולות הגנתיות של צה”ל – אינה מקובלת, ואינה מתיישבת עם הערכים שמקדם משרד החינוך, ויש בה משום פגיעה קשה בזכרם של חללי צה”ל וברגשות בני משפחותיהם”.

למרות האיסור, הוחלט בבית הספר להמשיך בקיום המפגש של הפורום עם תלמידי התיכון – שבוטל היום.

מארגני האירוע שבוטל בגמנסיה הרצליה מסרו: “הועד המנהל של הגימנסיה התקפל בפני המתקפה האנטי-דמוקרטית, שמנסה להשתיק את הקול שלנו – בני ובנות נוער. אנחנו לא נעצור ונקיים את האירוע מחר – בין אם בתוך בית הספר או מחוצה לו. לא ישתיקו את המחאה שלנו. אנחנו מודים למנהל בית הספר זאב דגני שעומד לצידנו בלי להיכנע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות