יהודייה הותקפה בשער שכם בידי ערבי. והמשטרה? סגרה את התיק

 יהודייה הותקפה לפני שבוע  בשער שכם בירושלים בידי ערבי, שהיכה אותה - ונמלט • האישה  הגישה תלונה במשטרה על התקיפה, אך זו סגרה את התיק כעבור שבוע • חוננו הגיש ערר על ההחלטה •  עו"ד חיים בלייכר: "לתקן את המחדל לאלתר ולמצות את הדין עם אותו טרוריסט"
חיים טוויל
י"ז אלול התשפ"ג / 03.09.2023 10:12

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב למשטרה, בדרישה כי תפתח מחדש תיק חקירה של תקיפת יהודייה בידי ערבי לפני שבוע בשער שכם בירושלים.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

היהודייה הגישה תלונה במשטרה על התקיפה, אך זו סגרה את התיק כעבור שבוע מבלי שעצרה חשודים בתקיפה.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את התקיפה החמורה: “בתאריך 22.8.23 הותקפה מרשתי בידי בן מיעוטים על רקע לאומני בסמוך לשער החדש בירושלים. מרשתי הינה יהודייה תושבת העיר העתיקה, אשר עמדה ביציאה מ’השער החדש’ על מנת לצפות במיצג אומנותי שהציבה העירייה במקום.

“בעודה מצלמת סרטון עבור משפחתה, הגיח בן מיעוטים כבן 30 שעמד מאחוריה, והכה אותה בחוזקה בכתפה. בטרם תספיק להגיב הכה אותה הלה בשנית. מרשתי הסתובבה וצעקה על התוקף, או אז הוא הכה אותה בשלישית, הסתובב ומיהר להסתלק מהמקום במורד הרחוב לכיוון רחבת שער שכם”.

בלייכר מציין במכתבו כי למרות הגשת תלונה על התקיפה, סגרה המשטרה את התיק כעבור שבוע בלבד: “מרשתי התקשרה ודיווחה למשטרה על התקיפה באופן מיידי. בהמשך הבחינה בניידת משטרה, סיפרה על התקיפה, והופנתה להגיש תלונה. מרשתי הגישה באותו הערב תלונה בה פירטה את שעת התקיפה והמיקום המדויק, וביקשה כי יבדקו מצלמות המקום על מנת לאתר את החשוד.

“על פי המעודכן במערכת מנ”ע, במהלך הימים לאחר מכן לא נעצר חשוד במעשה. לתדהמתה, קיבלה מרשתי הודעה כי התיק נסגר מהעילה – לא נמצאה תשתית ראייתית לקיומה של אשמה”.

בלייכר פונה בסיום מכתבו למשטרה ומבקש כי תפעל למעצרו של התוקף והעמדתו לדין.

עו”ד בלייכר: “תקיפה אלימה של אישה היא אירוע חמור שמחייב טיפול מידי של משטרה, כל שכן כאשר התקיפה נעשית על רקע טרוריסטי. לא מובן כלל מדוע המשטרה נמנעת מלבצע את תפקידה בטענה שאין כאן אשמה פלילית. יש לתקן את המחדל לאלתר ולמצות את הדין עם אותו טרוריסט בטרם יפגע בקורבנות נוספים ואף בצורה קשה יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות