לוין דרש ייצוג נפרד בעתירה על ועדת השופטים – וקיבל

הסיכום המקורי בין השניים היה שהיועמ"שית תציג את עמדת השר, אך הוא טען שהתגובה המתוכננת שלה לבג"ץ לא משקפת את עמדתו • מנמק את בקשתו בהתנהלותה: "עמדותייך הקיצוניות והלעומתיות - דבר שבשגרה לעמדת הממשלה. מצב הדברים אותו את יוצרת הוא בלתי תקין"
אריה ריבקינד
י"ז אלול התשפ"ג / 03.09.2023 09:04

שר המשפטים יריב לוין הודיע הבוקר (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כי הוא מבקש לוותר על שירותיה ולהיעזר בייצוג פרטי בעתירה לבג”ץ הדורשת לחייב אותו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

רוכשים באשראי? הכירו את הכרטיס הכי בטיחותי שגם מחזיר לכם כסף!

“נוכח מצב הדברים שיצרת גם בעניין העתירות שבנדון, בשל עמדותייך הקיצוניות והלעומתיות כדבר שבשגרה לעמדת הממשלה, ובמענה לשאלה שהפנית אליי לעניין אופן ייצוגי בעתירות שבנדון, אני נאלץ להודיעך כי גם הפעם הזו אדרש לייצוג עצמאי”, כתב לוין ליועמ”שית.

הוא הוסיף: “כל זאת, מבלי לגרוע מכך שמצב הדברים אותו את יוצרת הוא בלתי תקין, וכי תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא לייצג את הממשלה ואת חבריה ולא לאלץ אותם להזדקק פעם אחר פעם לייצוג עצמאי.

“בלית ברירה, מובן כי במצב שיצרת ראוי להעמיד לרשותי פרק זמן הולם לשם איתור מייצג וכן לשם הכנת תשובה על ידו. אבקשך לעדכן את בית המשפט”.

בעקבות מכתבו, היועצת המשפטית לממשלה אישרה לשר המשפטים יריב לוין ייצוג עצמאי בעתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

מכתבו של לוין בא בהמשך לחילופי דברים קשים בין השניים – על רקע עמדותיהם המנוגדות באשר לעתירות הדורשות לכנס את הוועדה למינוי שופטים.

בהרב מיארה הגיבה בסוף השבוע בחריפות לביקורת שמתח עליה לוין, כשטען כי התשובה שהיתה אמורה להגיש לבג”ץ בנוגע לאי כינוס הוועדה לבחירת שופטים היא “קיצונית”.

“הייעוץ המשפטי בהנהגתי ימשיך למלא את תפקידו לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין”, כתבה בהרב מיארה ללוין. “לצד זאת, ציפייה לפיה הייעוץ יחטא לתפקידו ויימנע מלשקף לדרג המדיני את המצב המשפטי, יחרישו קולו במסגרת בירור עתירות בבית המשפט או יירתע מלשמש כשומר סף – היא ציפייה לא לגיטימית”.

היא הוסיפה: “טענות המועלות יש מאין לפיהן הממשלה הנוכחית מקבלת יחס שונה מזו הקודמת, כמו גם איומים בפיטורים הנשמעים באמצעי התקשורת, לא ירתיעו אותי ואת אנשיי מלהמשיך למלא את תפקידנו”.

בסביבת שר המשפטים הגיבו למכתב: “באף שלב הוא לא איים עליה בפיטורים, היועצת לא נותנת במכתבה הסבר לפער בין הממשלה הקודמת לבין הממשלה הנוכחית, ומתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה רוצה לקדם. שמונה חודשים לוין ממתין לקבל מהיועצת תזכיר בעניין הרפורמה ואפילו על משפט אחד מההצעות שניסה לקדם – היא לא הסכימה”.

לוין כתב ליועצת במכתב שפתח את סדרת האשמות בניהם: “מי שקורא את התגובה מטעמך, יחשוב שמדובר בכלל בעתירה כנגדי. גם בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות