גולן: שופטי בג”ץ דיקטטורים, לא יודעים איך מסתנן אריתראי נראה

גולן, שידועה במאבקה להוצאת המסתננים, על העימותים האלימים בדרום ת"א: "בבית המשפט העליון ישבו שופטים מנותקים, שלא יודעים איך מסתנן אריתראי נראה. הם פסלו שלוש פעמים את 'חוק מסתננים' • על ביטול מתווה המסתננים: "אני לא סומכת על האו"ם"
חרדים 10
י"ז אלול התשפ"ג / 02.09.2023 21:55

בריאיון שהעניקה השרה  מאי גולן הערב (מוצאי שבת) לתוכנית ‘פגוש את העיתונות’, היא התייחסה להפגנות האלימות של מבקשי המקלט האריתראים בדרום תל אביב – ואמרה: “אם הייתי שרת ההגירה לא היינו מגיעים לזה”.

נתניהו הבטיח לפני הבחירות “להקים משרד מיוחד שיטפל בענייני הגירה” – והצהיר כי מאי גולן תעמוד בראש המשרד. ממשלת הימין קמה, אך משרד הגירה לא קם וגולן מונתה לשרה לקידום מעמד האישה.

הערב הסבירה השרה גולן את אי קיום ההבטחה: “הייתי מחייבת את הממשלה לעמוד במה שהבטחנו לתושבי דרום תל אביב, ולכל בוחרי הליכוד והמחנה הלאומי. מאבק שבדמי עוד לפני 15 שנה. אבל, יש לנו אילוצים פוליטיים ואני מבינה את ראש הממשלה”.

השרה גולן הסבירה למה לטענתה נחוצה רפורמה במערכת המשפט: “בבית המשפט העליון ישבו שופטים מנותקים, שלא יודעים איך מסתנן אריתראי נראה. הם פסלו שלוש פעמים את ‘חוק מסתננים’ ודאגו לתחביבים ולזוגיות, בזמן שנשים קשישות נאנסו ונרצחו”.

לגבי המתווה שהציג האו”ם בשנת 2018 בעניין הפליטים שנתמך בהתחלה על ידי נתניהו – הסבירה גולן: “התנגדתי למתווה כי הוא לא נכון, רע למדינת ישראל ולקיום מדיניות הגירה. נתניהו חשב שזה נכון, לא סתם הוא חזר בו. אני לא אתן לאו”ם להחליט מה טוב עבורי. אני לא סומכת על האו”ם”.

גולן המשיכה להאשים את שופטי בג”ץ במצב בדרום ת”א: “יש בבית המשפט העליון 15 דיקטטורים שמחליטים מה נכון בדרום תל אביב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות