נקמה כואבת: בן גביר לא אישר לנציבת שב”ס לצאת לכנס בחו”ל

השר בן גביר סירב לאשר את בקשת של קטי פרי לטוס לכנס בן 10 ימים בבלגיה - נסיעה שעלותה לקופת המדינה נאמדת בכ-160 אלף שקל: "כספי ציבור - לא לבילויים" • שב"ס: "הנציבה לא זקוקה להתוויית דרך מוסרית"
חרדים 10
ט"ו אלול התשפ"ג / 01.09.2023 14:43

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הודיע לנציבת שב”ס קטי פרי כי הוא אינו מאשר את טיסתה לכנס ארגון הכליאה הבינלאומי (ICPA) בבלגיה. היחיסים בין השניים רעועים, לאחר שהנציבה ביצעה מספר מהלכים בניגוד לדעת השר.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

לפי הדיווח של לירן לוי ב-ynet, פרי הגישה למשרדו של השר בקשה לאישור הטיסה, שעלותה לקופת המדינה נאמדת בכ-160 אלף שקל.

בן גביר השיב: “נדמה לי שלאור המציאות הלא פשוטה שגברתי מתארת בישיבות”, עקץ, “לא יהיה זה נכון לאשר טיסה לעת הזאת, ובפרט לאור אורך התקופה המבוקשת וההוצאות הכבדות המתבקשות על חשבון המדינה, וזאת לצורך השתתפות בהרצאה של גורם אחר שמרצה למשך שעה וחצי”.

הוא הוסיף: “במידה שתתבקש טיסה קצרה לצורך השתתפות בהרצאה בלבד, יהיה ניתן לשקול בקשה זו”.

הכנס, שיימשך עשרה ימים, יתקיים בסוף חודש אוקטובר. נציבת שב”ס, שצפויה לפרוש מתפקידה בינואר, אינה אמורה לנאום בו או להשתתף בפאנלים שיתקיימו, אלא לנכוח בהרצאה של סגן-גונדר ד”ר יוחנן וקנין, ראש ענף מחקר בשב”ס, שינאם במשך שעה וחצי, וכן להשתתף במליאת הדיונים בסוף כל יום.

למרות זאת, פרי ביקשה להשתתף ולשהות בכל עשרת ימי הכנס.

לפי ynet, לשם אבטחתה של פרי, תיאלץ המדינה להטיס על חשבונה שני מאבטחים שיטוסו לבלגיה יומיים לפני הגעתה, ושישהו עימה לכל אורך הכנס.

גורמים בסביבת בן גביר אמרו: “השר מתפלא מאוד על החלטת נציבת שב”ס לצאת דווקא בימים אלו, כאשר שב”ס מתמודד עם אתגרים גדולים, לכנס שאין צורך אמיתי בהשתתפותה בו”.

לדברי  אותם הגורמים, “זו הסיבה שהשר סירב לאשר את ההשתתפות הלא ראויה הזו, יחד עם חשיבות השמירה על כספי הציבור ושימוש בכסף לצרכים האמיתיים – חיזוק שב”ס והמשילות – ולא בילויים בחו”ל. כמובן שבמידה ותוגש בקשה להשתתפות בהרצאה בלבד, ישקול השר מחדש את הבקשה הזו”.

משב”ס נמסר בתגובה ל-ynet: “נציבת שירות בתי הסוהר אינה זקוקה להתוויית דרך מוסרית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות