מיום ראשון בבוקר: אלה השינויים והחידושים בחדשות של רשת ב’

אבי כץ
|
ט"ו אלול התשפ"ג / 01.09.2023 13:25
לראשונה מקום המדינה: המהדורה תתחיל חצי דקה קודם השעה העגולה, ובה יוצגו הכותרות • מוזיקה נעימה תלווה את השידור ותפריד בין הידיעות השונות • המרכיבים הנוסטלגיים במהדורה, הקיימים עוד מתקופת המנדט הבריטי, יישמרו כהוקרה לפס הקול המיתולוגי

מאזיני רשת ב’ יתעוררו ביום ראשון הקרוב בשבע בבוקר להפתעה: לראשונה מאז קום המדינה והקמת השידור הציבורי, מהדורות חדשות השעה העגולה של התחנה המיתולוגית הולכות לקבל מתיחת פנים, שדרוג ושינוי ניכר.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

“קול ישראל מירושלים שלום רב, השעה שבע והרי החדשות, תחילה עיקרן”. מהדורות קול ישראל משודרות באותה המתכונת כבר עשרות שנים. יום אחר יום שידרו המהדורות, בכל שעה עגולה, את האירועים הגדולים והמכוננים בתולדות ישראל, החל מימי המנדט הבריטי כ’שידורי ארץ ישראל’, דרך הקמת השידור הציבורי בשנות השישים ועד ימינו.

כעת, כאמור, לראשונה אי פעם – מהדורות החדשות, המשודרות בכל שעה עגולה ברשת ב, מתחדשות.

מדובר בפרויקט היסטורי ומורכב של חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי ובמרכזו שיתוף פעולה ייחודי עם התזמורת הסימפונית ירושלים שהקליטה במיוחד נעימת מוזיקה חדשה וקצבית שתלווה את המהדורה החדשה לכל אורכה, בנעימת מוזיקה קצבית שמבוצעת על ידי הסימפונית ירושלים בניצוחו של שמואל אלבז. את הנעימה הלחין עופר מאירי.

לראשונה בישראל המהדורות יתחילו חצי דקה לפני השעה העגולה ובה יינתנו הכותרות.

לראשונה יתווספו קטעי קול (אינסרט) ובהם ציטוטים של הדמויות המרכזיות בחדשות שעשו כותרות, ותינתן הפרדה בין ידיעות ודיווחים באמצעות סולמות מוזיקליים מתחלפים.

כיוון שמדובר בשינוי היסטורי, החליטו בתחנה לשמר את המרכיבים הנוסטלגיים שמלווים את שידורי החדשות ברדיו מראשיתם ובהם: אות ה”פיפס” הנוסטלגי שמעיד על תחילת המהדורה לצד “קול ישראל מירושלים”. מרכיבים אלו נשמרו לאות הוקרה לפס הקול שהיה מזוהה עם שידורי החדשות בישראל לאורך עשרות שנים.

גל ברגר, מנהל תחנת רשת ב: “תחנת רשת ב משדרת מתקופת קום המדינה כתחנה המובילה את שידורי האקטואליה בישראל. לאורך השנים מהדורות השעה העגולה היו כקודש הקודשים של העשייה החדשותית והן נשמרו בתבנית שלהן ממש עד עצם היום הזה. לא בכל יום אנחנו מעדכנים גרסה לפס הקול ההיסטורי של החדשות בישראל ואנחנו מאוד גאים לעשות זאת ולהכניס את מהדורות החדשות העגולות לעידן חדש, במתכונת שמותאמת לשנת 2023”.

המלחין עופר מאירי: “כבוד גדול עבורי להלחין את פס הקול החדש של מהדורות החדשות של ישראל ברדיו. מהדורות השעה העגולה היו במשך עשרות שנים עמוד התווך של השידור הציבורי ולכן היה חשוב לי בתהליך העבודה לשלב מרכיבים מוזיקליים שמצד אחד הם עדכניים ומצד שני נותנים מקום של כבוד למהדורות הנוסטלגיות”.

המנצח שמואל אלבז: “נפלה בחלקי זכות גדולה להיות נוכח ברגע היסטורי בתולדות השידור הציבורי ולהיות שותף בתהליך יצירת הפסקול שילווה את חיי האומה במהלך האירועים החדשותיים בעתיד ושישפיע על כל כך הרבה אנשים. מי ייתן ושיהיה שימוש במוזיקה הזו רק לליווי חדשות טובות לעם ישראל”.

מנכ”ל התזמורת הסימפונית ירושלים, עופר אמסלם: “אנו נרגשים לצאת לעשייה המרגשת של ביצוע יצירה מיוחדת – אות החדשות של ישראל. גם במספר שניות של מוזיקה מרגשת יש את כוח לגעת בנפשם של מאזינים ואנו מאמינים שדרך שיתוף הפעולה הזה, נוכל ליצור חוויה קולית שתהדהד לקהל מאזיני החדשות, להעביר אותם למסע של יופי, השראה ומוזיקה טובה”.