מי איים? היועמ”שית לשר לוין: האיומים בפיטורים לא ירתיעו אותי

גלי בהרב מיארה, השיבה למכתב החריף ששלח השר יריב לוין: "השתקת הייעוץ המשפטי כשהממשלה פועלת בניגוד לדין - זו פגיעה בשלטון החוק" • גורמים בסביבת לוין: "באף שלב הוא לא איים עליה בפיטורים, היא לא נותנת הסבר למה היא מתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה רוצה לקדם"
אריה ריבקינד
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 20:03

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגיבה הערב (חמישי) לביקורת הנוקבת שמתח כלפיה שר המשפטים יריב לוין, כשטען בין היתר  כי התשובה שהיתה אמורה להגיש לבג”ץ על אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים – “קיצונית”, וכי הוא אינו רואה עצמו מיוצג על ידה.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

“הייעוץ המשפטי בהנהגתי ימשיך למלא את תפקידו לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין”, כתבה בהרב מיארה.

עם זאת הדגישה: “חובתו המקצועית של מערך הייעוץ המשפטי היא להתריע בפני הממשלה מפני מהלכים המנוגדים לדין. זוהי המשמעות של שמירת סף. ביטול או התעלמות מרכיב שמירת הסף בתפקידו של הייעוץ המשפטי לממשלה, למשל בדרך של השתקת הייעוץ המשפטי ביחס למקרים בהם הממשלה פועלת בניגוד לדין, פוגעים פגישה קשה בשלטון החוק.

“לצד זאת, הציפייה לפיה הייעוץ המשפטי יחטא לתפקידו ויימנע מלשקף לדרג המדיני את המצב המשפטי, יחריש קולו במסגרת בירור עתירות או יירתע מלשמש כשומר סף – היא ציפייה לא לגיטימית”.

היא הוסיפה: “טענות המועלות יש מאין לפיהן הממשלה הנוכחית מקבלת יחס שונה מזו הקודמת, כמו גם איומים בפיטורים הנשמעים באמצעי התקשורת, לא ירתיעו אותי ואת אנשיי מלהמשיך למלא את תפקידנו”.

בסביבת שר המשפטים הגיבו למכתב ששלחה היועצת: “באף שלב הוא לא איים עליה בפיטורים, היועצת לא נותנת במכתבה הסבר לפער בין הממשלה הקודמת לבין הממשלה הנוכחית, ומתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה רוצה לקדם. שמונה חודשים לוין ממתין לקבל מהיועצת תזכיר בעניין הרפורמה ואפילו על משפט אחד מההצעות שניסה לקדם – היא לא הסכימה”.

לוין כתב אתמול במכתבו: “מי שקורא את התגובה מטעמך, יחשוב שמדובר בכלל בעתירה כנגדי.. גם בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפיי”.

המחלוקת הנוכחית בין השר ליועמ”שית סובבת סביב החלטת לוין שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. בהרב-מיארה הבהירה כי אין ביסוס משפטי לעמדת השר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות