2,000 ש”ח לכל מורה: השביתה בוטלה, שנת הלימודים תיפתח מחר

אריה ריבקינד
|
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 19:05
בפגישה בין שר האוצר ליו”ר ארגון המורים הבשיל הסכם שכר חדש: יהיה למשך שש שנים וחצי, ויכלול תוספת של 2,000 שקלים למורי התיכונים, שתוענק במספר פעימות שיחלו כבר בחודש הקרוב ויסתיימו בינואר 2025 • הצדדים הגיעו להבנות גם על מנגנון למתן בונוסים למורים מצטיינים

נמנעה השביתה בתיכונים: יו”ר ארגון המורים רן ארז הודיע הערב (חמישי) על ביטול השביתה שתוכננה בבתי הספר העל יסודיים והכריז כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

זאת במהלך פגישה שקיים בארבע עיניים עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ’.

מורים ברחבי הארץ החלו לקבל הודעות על קיום כסדרם של הלימודים מחר.

על פי המתווה שהוצע בפגישה, ביוזמת שר החינוך יואב קיש, כל מורה יקבל תוספת שכר בסך של 2,000 שקלים, למורים חדשים וותיקים, שתוענק במספר פעימות שיחלו כבר בחודש הקרוב ויסתיימו בינואר 2025: בראשונה המורים יקבלו 800 שקלים, השנייה תהיה בסך 600 שקלים, ויהיו שלוש פעימות נוספות של 200 שקלים.

עוד הוחלט כי ניתן יהיה לפטר אחוז מסוים מהמורים.

הצדדים הגיעו להבנות גם על מנגנון למתן בונוסים למורים מצטיינים.

עוד הוחלט במסגרת ההסכם להוסיף שעת לימוד פרונטלית למורים – ילמדו 25 שעות בשבוע במקום 24, אך להוריד שלוש שעות של לימוד פרטני. זמן הלימוד הפרטני מאפשר למורה להתייחס לתלמיד באופן אישי, להבין מה המצב שלו ולעזור לו בחומר.

ההסכם נחתם לתוקף של שש שנים.

מטרת ההסכם, בין היתר, לסייע בפיתרון מצוקת המורים ולמשוך כוחות חדשים לעסוק בהוראה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההסכם: “מחר אנחנו פותחים את שנת הלימודים כסדרה בכל בתי הספר, כולל התיכונים. תודה למורות ולמורים הנפלאים שלנו, ובהצלחה רבה לכל התלמידים”.

יושב ראש השלטון המקומי חיים ביבס: “אנחנו מברכים על ההסכם שיביא לשיפור מיידי בשכרם של המורים והמנהלים תוך שמירה על שכר ריאלי, יאפשר גיוס מורים חדשים למערכת, יחזק את מעמדם של המורים ויעצים את מעמד המנהלים”.