אלה המדינות שמסוכן לנסוע אליהן בתשרי: יתכן שינסו לחטוף ישראלים

לקראת חגי תשרי: המל"ל פרסם עדכון אזהרות מסע • בין המדינות שבהן מומלץ לישראלים להיזהר נמנות אלו שסמוכות לאיראן: גאורגיה, אזרבייג'ן, תורכיה והחבל הכורדי, וכן מדינות שבהן קיים איום כגון מצרים - ובפרט עומק סיני ואיפה עוד?
חיים טוויל
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 16:27

לקראת חגי תשרי: המטה לביטחון לאומי פרסם היום (חמישי) את עדכון אזהרות המסע – לטובת הגברת המודעות של הציבור הישראלי לאיומי הטרור.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

בכל הקשור לאיראן אמרו במל”ל כי היא מחוללת הטרור העולמי המרכזית וממשיכה בפעילותה לקדם פגיעה באזרחים ישראלים וביהודים ברחבי העולם, באופן ישיר ובאמצעות שלוחות וגורמי פרוקסי שהיא מפעילה במדינות שונות בעולם, תוך הפרת ריבונותן.

בנוסף, גורמי טרור איראניים ממשיכים בניסיונותיהם ליצור קשר עם אזרחים ישראלים, בארץ ובחו”ל, בכסות עסקית או התחזות לגורמים אחרים, לשם שליפתם וקידום פגיעה בהם.

במסגרת זו נחשפו וסוכלו בשנה האחרונה מספר כוונות איראניות לפגוע ביעדים ישראלים ויהודים בעולם.

במל”ל פרטו על המדינות שבסיכון גבוהה לפעילות טרור איראנית ומציינים את מדינות עוטף איראן – כגון גאורגיה, אזרבייג’ן, תורכיה והחבל הכורדי – מדינות אגן הים התיכון, מדינות באפריקה ובאמריקה הלטינית.

על הג’יהאד העולמי והאסלאם הרדיקלי נטען, כי הם ממשיכים לפעול ולבצע פיגועים ומתקפות באתרים שונים בעולם. לפי המל”ל, ארגונים אלה מגלים עניין מוגבר בפגיעה בישראלים ויהודים וכן קוראים לתומכיהם לפגוע ביהודים ברחבי העולם.

איום מרכזי הינו מצד מפגעים בודדים, אשר פועלים בהשראת הארגונים ועלולים לממש פיגועים כנגד ישראלים ויהודים.

ארגונים אלו ממקדים את עיקר פעילותם כיום בזירות אפריקה, מזה”ת, אסיה ואירופה, לצד ניסיונות ספורדיים יותר לקדם פעילות במדינות נוספות בעולם.

על חמאס והג’יהאד האיסלאמי נאמר כי בתקופה האחרונה, מזוהה מוטיבציה גבוהה של גורמי חמאס וגא”פ לבצע פיגועי חטיפה בפנים הארץ בכדי להגדיל את ‘קלפי המיקוח’ של התנועה מול ישראל.

לא מן הנמנע כי הארגונים ישאפו לקדם פיגועי חטיפה של ישראלים/יהודים מחוץ לגבולות המדינה. זאת על רקע תפיסת חמאס כי המגעים בסוגיית השבויים והנעדרים נקלעו למבוי סתום, לצד הגברת הלחץ על התנועה לקדם פתרון לסוגיה.

בנוגע לסיני, אמרו במל”ל כי המקום עדיין טומן בחובו איום ואמר כי הם מציעים לישראלים השוהים בסיני לשהות אך ורק באתרי תיירות מוכרים – רצועת החופים המאובטחת ושארם – בהם קיימת נוכחות של כוחות אבטחה מצריים ולהימנע מקיום טיולים בעומק סיני או שהייה באתרים מבודדים ושאינם מוכרים.

גם על שבדיה ודנמרק פורסמה אזהרה לאחר שבתקופה האחרונה, מסתמנת עלייה בפוטנציאל איום הטרור בשל אירועי שריפת הקוראן במדינות. בתוך כך, העלתה שבדיה את רמת האיום הפנימי לרמה גבוהה.

בהמשך הדגישו כי על פי החוק הישראלי, חל איסור מוחלט על נסיעת ישראלים למדינות אויב – לבנון, סוריה, עיראק. תימן ואיראן – גם לבעלי אזרחות נוספת העושים שימוש בדרכון כפול.

בעת שהייה במדינות אלו נחשף האזרח הישראלי לסיכון גבוה יותר לאירועי חטיפה ו/או פגיעה בחייו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות