4 לוחמי צה”ל נפצעו ממטען שהופעל בזמן אבטחת מתפללים

קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל ממטען שהופעל לעברם במהלך אבטחת כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף בשכם - ופונו בהכרה לבית החולים • הכוחות נתקלו גם בירי ויידוי מטענים • כניסת המתפללים נמשכה כמתוכנן • ח"כ צבי סוכות ליד קבר יוסף: "את הטרור חייבים לרסק"
חיים טוויל
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 00:31

קצין ושלושה לוחמי צה”ל נפצעו לפני חצות (חמישי) במהלך פעילות לאבטחת כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף שבעיר שכם, לאחר שכוח רגלי עבר סמוך למטען אשר הופעל והתפוצץ.

הלוחמים פונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.

הקצין פונה במצב קל, שני לוחמים ככל הנראה במצב קל ולוחם נוסף במצב בינוני.

מצה”ל נמסר כי “פיצוץ המטען התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון לאבטחת הצירים ולא במסלול כניסת האזרחים למתחם. כניסת המתפללים לקבר יוסף ממשיכה כסדרה.”

במהלך כניסת החיילים לתפוס את עמדות האבטחה נורתה עליהם אש ונזרקו לעברם מטענים, ולאחר שירדו מהרכב שבו נסעו נפגעו ממטען רב עוצמה. כוחות אחרים פעלו לחילוץ הרכב, ובמהלך כל העת ספגו הכוחות ירי ומטענים.

ופלסטינים דיווחו על עשן כבד שמיתמר במקום. המטען הוטמן במעטפת לאבטחת הכניסה.

הסהר האדום הפלסטיני טען כי 39 מחבלים נפצעו כתוצאה מהעימותים עם כוחות הביטחון בשכם. כוח צה”ל הרג גם מחבל חמוש.

‘גדוד שכם’ של הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי, קיבל אחריות על פיצוץ המטען.

כוחות צה”ל מחטיבת שומרון פעלו לפתיחת ציר הנסיעה לכניסת כ-30 אוטובוסים של מתפללים – וכניסת המתפללים לקבר יוסף ממשיכה כסדרה.

ראש מועצת שומרוו יוסי דגן הגיב: “בשונה מדיווחים שהופצו בחלק מכלי התקשורת, אני יכול להגיד שאין שום שינוי. הכניסה מתנהלת כרגיל וכך צריך.

“לעולם אסור לברוח מהטרור. מי שבורח מהטרור הטרור רודף אחריו. מי שמכה בטרור הטרור בורח ממנו. אנחנו מחזקים את ידי חיילי צה”ל וכוחות הביטחון העומדים על משמר ארצנו”.

 

 

ח”כ צבי סוכות, נכנס לקבר יוסף,  צייץ בטוויטר: “מתפללים מכל הלב לשלום חיילי ומפקדי צה”ל שמאבטחים את הכניסה. את הטרור חייבים לרסק. בלי להפסיק לרגע”.

דוידי בן ציון, אחד המתפללים שהמתין גם הוא לכניסה לשכם: “הכניסה הזאת היא חיונית לביטחונה של מדינת ישראל. אני מגיע לכאן מדי חודש. עם שאין לו עבר – אין לו עתיד. השורשים שלנו כעם ישראל הם כאן בשכם”.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הגיבה “‏אירועי שכם הלילה הם התוצר הבלתי נמנע, המדמם, והכואב, של הפרוטוקולים של ממשלת אוסלו שנחשפו בלילה שעבר. אבו מאזן וחבר מרעיו לא הגיעו לכאן כדי ‘לנקות את הרחובות של שכם’, אלא כדי למלא אותם בטרור. חייבים לצאת מהקונספציה של אוסלו! להכיר באויב, ולחסל את היכולות שלו”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות