אגד חטפה מכה: תשלם פיצויים בכ-9 מיליון שקל בגלל ‘קו מהדרין’

בתביעה ייצוגית שהוגשה לפני 15 שנה נטען כי אגד גבתה ב'קו מהדרין' מירושלים לחיפה 26 שקל, ואילו בקו רגיל מקביל 41 שקל • הסכם פשרה קבע כי אגד והמדינה ישלמו לטובת "קידום נשים בעניינים הנוגעים לתחבורה ציבורית"
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"ג / 30.08.2023 23:19

בית המשפט המחוזי בירושלים חייב את חברת אגד ביחד עם מדינת ישראל לשלם פיצויים בסך 8.8 מיליון שקל – בתביעה ייצוגית על אפליה ב’קווי מהדרין’ בקו 972 בין ירושלים לחיפה.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

התביעה הוגשה כבר לפני 15 שנה, ומהותה תעריף נסיעה זול משמעותית לחרדים לעומת הקווים הרגילים.

לפי הדיווח באתר ynet, לפי ההסדר בין הצדדים שאושר בבימה”ש, אגד תשלם את הסכום שיופנה לקידום מטרות כגון: “קידום ותימרוץ נשים בענייניים הנוגעים לתחבורה הציבורית”. מתוך הסכום המדינה תשפה את אגד בתשלום של 5.5 מיליון שקל.

התובעת תקבל 265 אלף שקל ובא כוחה יקבל כ-1.6 מיליון שקל.

לפי התביעה הייצוגית, אגד הפלתה לרעה את הנוסעים בקווי האוטובוס הרגילים של אגד מירושלים לחיפה ובחזרה (קו 940 וקו 947), לעומת הנוסעים ב’קו המהדרין’ 972. דמי הנסיעה שנגבו מהנוסעים בקווים הרגילים היו 41 שקל, ואילו ב’קו המהדרי’ן 26 שקל בלבד – הפרש של 60%.

כן נטען, כי ב’קו המהדרין’ איסוף ופיזור הנוסעים נעשה בתחנות הממוקמות בתוך הערים, ולא רק מהתחנות המרכזיות כמו בקווים הרגילים. בנוסף, ב’קו המהדרין’ נעשתה הפרדה מגדרית כך שנשים נשלחו לשבת בחלק האחורי של האוטובוס, והגברים בחלק הקדמי.

דובר אגד רון רטנר אמר בתגובה: “מדובר בתיק המשקף את אשר ארע והתרחש בתחילת שנות האלפיים (2008) כאשר המדינה היתה צד בלתי נפרד מהתיק והיא אף נושאת במחצית מתשלום הסכם הפשרה. עובדתית המצב המתואר בתביעה אינו משקף את המצב הנוכחי המתרחש בשנים האחרונות באוטובוסים של אגד ברחבי הארץ.

“הנהלת אגד ואלפי נהגי החברה יוצאים חוצץ כנגד כל ניסיון של כפייה והדרת נשים במרחב הציבורי כאשר המוטיב המרכזי המנחה את נהגינו ועל פיו אנו מקפידים לפעול הינו מתן שרות שיוויוני והולם לכלל לקוחות אגד, ללא כל הבדל מוצא, דת ומגדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות