בלוך חולצה ממבנה נצור לאחר כשעה, קיצונים ניפצו את רכבה

מאות קיצוניים צרו על בניין הת"ת החדש של ויז'ניץ ברמת בית שמש ב', בתוכו שהתה עליזה בלוך - והרסו את רכבה • חולצה לאחר כשעה בידי כוחות משטרה • ראש העיר: "היה מאוד לא נעים אבל לא ניתן להתנהלות כזו להשפיע" • ארבל: "האלימות היא רעה חולה שיש לעקור מהשורש"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ג אלול התשפ"ג / 30.08.2023 01:40

ראש העיר בית שמש עליזה בלוך היתה נצורה הלילה (רביעי) במשך כשעה בתוך מבנה ברחוב רבי אלעזר  בשכונת רמת בית שמש ב’, לשם הגיעה כדי לעקוב מקרוב אחר התלמוד תורה החדש של חסידות ויז’ניץ.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

מאות קיצונים שהגיעו למקום  ניפצו את שמשות רכבה של בלוך, הגלגלים נוקבו, והרכב יצא מכלל שימוש. הם גם התגודדו מחוץ למבנה ושרפו פחים.

לפי הדיווחים, הקיצונים גם הרסו חלק מהריהוט החדש שנרכש עבור הת”ת החסידי שחנך בימים אלה.

כוחות גדולים של משטרה שהגיעו לזירה חילצו אותה, יחד עם המשנה לראש העיר איציק אלמליח ומנכ”ל העירייה יוחנן מאלי.

בעודה במבנה צילמה ראש העיר סרטון, תוך שהיא מתעלמת מהמהומה בחוץ: “אני נמצאת כאן בליבה של רמה ב’, התרגשות גדולה. עוד תלמוד תורה שבנינו, מתוך עשרות תלמודי תורה שנבנים בעיר הזאת. בניין מפואר, יפה, חדש שיאפשר לתלמידים לצאת מהקרוונים המיושנים – ולהיכנס לבניין חדיש וחוקי שיאפשר להם ללמוד בהצלחה. כיף גדול”.

מאוחר יותר צילמה סרטון נוסף:  “ביקרתי בשכונת רמת ב’ בבית ספר שנבנה ואמור להימסר בתחילת השנה לתלמוד תורה ויזניץ’. הייתה שם קבוצה של קנאים שלא בדיוק אהבה את העשייה שלנו, הפגינו וצעקו. היה מאוד לא נעים אבל לא ניתן להתנהלות כזו להשפיע עלינו”.

שר הפנים משה ארבל הגיב על המתקפה: “שוחחתי הלילה עם ראש העיר בית שמש ד”ר עליזה בלוך אחר המתקפה האלימה שחוותה. האלימות היא רעה חולה שיש לעקור מהשורש כלפי כל אדם וכלפי נבחרי הציבור”.

ארבל הוסיף: “אני מצפה מגורמי האכיפה לפעול באופן מיידי לשמירה על שלומם של נבחרי הציבור בשלטון המקומי, מפני כל מי שמרים את ידו על נבחרי ומשרתי הציבור”.

מהמשטרה נמסר: הלילה בסמוך לחצות, התרחשה הפרת סדר אלימה של מאות שהתפרעו בסמוך למוסד חינוכי בשכונת רמה ב׳ בעיר בית שמש, זאת בעת שביקרה במקום ראשת העיר. כמו כן, גרמו אותם מתפרעים נזק לרכבה של ראשת העיר.

למקום הוזעקו כוחות משטרה. במהלך הפרת הסדר יידו המתפרעים אבנים לעבר כוחות המשטרה וכתוצאה מכך נחבל בראשו שוטר שנזקק לטיפול רפואי כשמצבו קל.

כוחות משטרה נוספים שהוזעקו לאזור בפיקוד מפקד תחנת בית שמש, פעלו במשך דקות ארוכות להדיפתם בכוח ופיזורם של מפרי הסדר, ואיפשרו את עזיבתה של ראשת העיר מהמקום ללא פגע.

המשטרה פתחה בחקירה במטרה למצות את הדין עם החשודים במעשי האלימות והונדליזם במקום.

 

ראש העיר במסר מצולם מתוך המבנה החדש

מהמטה של ראש העיר נמסר בהודעה לתקשורת: “במהלך סיור שקיימה ראש העיר בית שמש, ד״ר עליזה בלוך, לקראת חנוכת ת״ת של חסידות ויז׳ניץ ברמה ב׳ בעיר, התגודדו כמה עשרות קיצוניים, קראו קריאות נגד ראש העיר ופגעו ברכבה.

“לאחר זמן מה עזבה ראש העיר את המבנה דרך יציאה אחורית. יודגש, כי המתפרעים נמנים על קבוצת סיקריקים קיצונית שאיננה מייצגת כלל את הרוב המכריע של תושבי העיר.

“עיריית בית שמש בראשות ד״ר עליזה בלוך תמשיך לבנות ולפתח מבני חינוך בעיר, בכל השכונות ולכל הקהילות. לא ניתן לקומץ קיצונים להפר את שגרת העבודה ולהסיט את המיקוד מתנופת הפיתוח של בית שמש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות