בגלל המשבר שיצר אלי כהן עם לוב: זו ההנחיה החדשה של נתניהו

בגלל הנזקים המדיניים שחולל שר החוץ אלי כהן "רודף פרסום" - ראש הממשלה החליט לחדד נהלים • הורה כי מעתה פרסום של פגישות מדיניות חשאיות יעשה רק באישור אישי שיינתן מצידו
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשפ"ג / 29.08.2023 12:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לצמצם את הנזקים שחולל שר החוץ אלי כהן – לאחר הסערה שעורר פרסום הפגישה החשאית שלו עם שרת החוץ של לוב.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

נתניהו הנחה את כל משרדי הממשלה לאשר מראש כל פגישה מדינית חשאית עם לשכתו. על פי ההנחיה, כל פרסום של פגישה חשאית ידרוש מעתה את אישורו האישי של ראש הממשלה.

בשל פרסום קיום הפגישה, שרת החוץ של לוב נג’לה אל-מנגוש פוטרה מתפקידה ונמלטה במטוס פרטי לאיסטנבול, לאחר שהוחלט לזמנה לחקירה. זאת לאחר שבתחילה הושעתה על ידי ראש הממשלה של לוב.

עוד לפני הודעת נתניהו, בכירים בממשלה תקפו בחריפות את דבר פרסום הפגישה. “אלי כהן הדליף את הפגישה וגרם נזק מדיני חמור. התנהלות חסרת אחריות וחובבנית של פוליטיקאי רודף פרסום”.

גם במוסד זועמים על חשיפת הקשר בין ישראל ללוב, ורואים בה נזק שיהיה קשה לשקם – עד כדי סיכון חיי אדם. גורמים במוסד שמכירים היטב את הפרטים אמרו לחדשות 12: “ההתנהלות של השר הסבה נזק עצום לקשר שנרקם בשקט ובזהירות בשנים האחרונות. הוא שרף את הגשר. אין לזה תקומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות