“היו מבוהלות”: ליבה ושרה, שנחשד שנחטפו בידי אימן, אותרו במסתור

שתי הבנות, בגילאי 8 ו-12, אותרו בדירת מסתור בקריית ים לצד אימן - שנעצרה • אתמול נעצרה סבתן של הבנות בחשד שסייעה לבתה לחטוף אותן מאביהן - והיום היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים
חיים טוויל
י"ב אלול התשפ"ג / 29.08.2023 11:31

שתי הילדות, ליבה בת ה-8 ושרה בת ה-12 גולדשמידט, שלפי חשד המשטרה נחטפו על ידי אימן, אותרו הלילה (שלישי) בריאות ושלמות במקום מסתור בקרית ים – והאם נעצרה בידי המשטרה.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

השתיים אותרו בדירה לצד אימן בשעה שתיים בלילה. הן נלקחו לתחנת משטרה קרובה ושם פגשו את האב.

מה שהוביל לאיתורן היה הפרסום בארץ על החטיפה. מקור בארץ הודיע לגבר מהקהילה היהודית בארצות הברית כי ראה את השתיים באיזור קריית ים, ומשם הוביל לאיתור.

הסבתא בת ה-72 – אימה של האם החשודה –  תושבת גדרה שנעצרה אמש בידי המשטרה בחשד כי סייעה לחטיפה, שוחררה לביתה בתנאים מגבילים.

גורם המעורה בפרטי החקירה אמר לחדשות 12: “הבנות היו מבוהלות מאוד כשהן נמצאו ומצבן הנפשי התערער. הן היו פיקחות והבינו שהאם מתכוונת לחטוף אותן ובמשך מספר ימים הן עברו איתה בין מוקדים שונים כחלק מהניסיון של האם. הן שיתפו פעולה עם החוקרים וסיפרו כל פרט באשר למה שעבר עליהן בימים האחרונים – כל זאת בעת שאמן נמצאת בחקירה מקבילה”.

עו”ד לירון אוכמן שמייצגת את האב לכאן חדשות: “התבשרנו לפי זמן קצר, כי עלה בידי משטרת ישראל לאתר את הקטינות. אנחנו ממש אנחנו שמחים שהמאמצים המשפטיים, והתקשורתיים שלנו גרמו להבין, כי מדובר באירוע חטיפת ילדים החוסה תחת ‘אמנת האג’ וזה מה שאפשר למעשה לרשויות לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותן לאיתור הבנות.

“שיתוף הפעולה של הציבור, בעקבות הפרסומים התקשורתיים, הביאה לנקודת המפנה הדרמטית”.

שתי הילדות, שהוגדרו נעדרות, הן תושבות ארה”ב שהגיעו לחופשת קיץ בישראל עם אימן. על פי החשד, האם הייתה אמורה להחזיר את הבנות לידי אביהן ביום שישי האחרון, אך תחת זאת חטפה אותן ונעלמה.

מדובר במשפחה ישראלית, במקור מצפון הארץ, אשר היגרה לארה”ב לפני עשור. לבני הזוג נולדו שלושה ילדים – בן ושתי בנות – אך לפני כמה שנים הם התגרשו. האב, אזרח ארה”ב שומר מצוות, קיבל משמורת מלאה על הילדים.

עתה, לקראת החופשה בישראל, בית המשפט בארה”ב אישר לאם לקחת עמה את שתי הילדות, תוך שהוא מטיל עליה מגבלות שונות. בין היתר קבע, כי עליה להחזיר את הבנות לידי אביהן, שהגיע גם הוא לישראל, כעבור עשרה ימים.

האב היה אמור לאסוף את שתי בנותיו ביום שישי האחרון בתל אביב – אך, למרבה תדהמתו,  האם לא הגיעה ולא ענתה לטלפונים. בעקבות זאת הגיש האב תלונה בתחנת המשטרה בצפון – משם נוהלה חקירת המשטרה.

אתמול, בהתאם לממצאים שנאספו עד כה והיתרון היחסי בהיבט החקירתי, הועברה החקירה למחוז מרכז, כאשר בתום הערכת מצב מיוחדת הטיל מפקד מחוז מרכז – ניצב אבי ביטון את החקירה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות