“לא צריך את זה, מרדף מטורף!”: השר שמתנגד לפטור מוויזה לארה”ב

כחלק מהמאמצים להתקבל ל'תוכנית הפטור' הותר לפלסטינים אמריקנים להיכנס לישראל • אולם, בעוד שהאמריקנים העריכו שמדובר בכ-30 אלף פלסטינים בלבד, במערכת הביטחון מעריכים: כ-90-70 אלף פלסטינים יוכלו להיכנס • החשש: יפגשו בני זוג ישראלים - וישתקעו בארץ
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"ג / 29.08.2023 00:03

כחלק מהמאמצים של ישראל להתקבל ל’תוכנית הפטור מוויזה’ לארצות הברית – החל מהשבוע הבא יוכלו פלסטינים בעלי דרכון אמריקני להיכנס לישראל גם מרצועת עזה.  זאת לאחר שהיתר דומה ניתן לפני כחודש לפלסטינים אמריקנים תושבי יו”ש.

לפי דיווח בחדשות 12, משרד החוץ האמריקני העריך שמספר הפלסטינים האמריקנים שיוכלו ליהנות מההיתר הוא כ-30 אלף בלבד, אך במערכת הביטחון מעריכים שהמספר הוא בין 70 ל-90 אלף איש – מה שמגדיל משמעותית את הסיכון הכרוך בצעדים אלה.

עד כה נכנסו לישראל כמעט 10,000 פלסטינים באמצעות ההיתר.

לפי הדיווח, במערכת הביטחון חוששים שחלק מהפלסטינים שיכנסו לישראל במסגרת המדיניות החדשה, יפגשו בני זוג ישראלים – וישתקעו בארץ.

על רקע המספרים האלו, יש לתוכנית התנגדות מפתיעה מתוך הממשלה: שר התיירות חיים כץ התבטא לפני כחודש נגד הצעדים שישראל נאלצת לנקוט על מנת לעמוד בתנאים לפטור.

כץ אמר: “אני לא מבין למה ישראל צריכה את זה. זה מרדף מטורף אחרי הויזה לארצות הברית. זה יחייב אותנו לאפשר לגורמים פלסטינים לא רצויים להיכנס לארץ”.

ישראל אמורה להיכנס לתוכנית הפטור, בעוד כחודש – מה שיאפשר לישראלים להיכנס לארצות הברית ללא ויזה.

השר כץ מסר בתגובה לחדשות 12: “נושא מורכב עם צדדים חיובים לצד ויתורים ביטחוניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות