זה מה שיקבלו שוטרים שיעבירו מידע לועדת החקירה של הרוגלות

מטעם ועדת החקירה על הרוגלות יפנו בתוך שבועות ב'קול קורא': מכוונים בעיקר לגורמים במשטרה שישפכו אור ויחשפו - כיצד התבצעו האזנות הסתר • העדה הראשונה תהיה היועמ"שית • בוועדה ימתינו לתגובת בג"ץ אחרי שיוגשו עתירות - משום שהיא הוקמה בניגוד לדעתה של היועמ"שית
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"ג / 28.08.2023 23:43

בתוך שבועות ספורים צפויים בוועדת פגסוס לפנות ב’קול קורא’ לציבור ולבקש העברת מידע הקשור לנושאים אותם הוועדה צפויה לבדוק – כיצד האזנות הסתר התבצעו במשטרה.

לפי דיווח בערוץ 14, בוועדה מכוונים בעיקר לגורמים במשטרה שיעבירו מידע, כאשר כל חוקר או קצין כזה – שמו יישאר חסוי והוא יהיה גם חסין מפני העמדה לדין.

לפני קביעת הדיון הראשון של הוועדה, ימתינו בוועדה להגשת בג”צים שנכתבים בימים אלו – משום שהיא הוקמה בניגוד לחוות דעתה של היועמ”שית, גלי בהרב-מיארה.

בשלב השלישי יקבעו דיון ראשון ויחלו לזמן עדים.

לוועדה הוענקו סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית, ולכן כל עד יהיה חייב להגיע ולספק תשובות.

העדה הראשונה תהיה גלי בהרב-מיארה, כמי  שעומדת בראש הפירמידה שהוועדה צפויה לחקור –  והיא זו שהחליטה ש\לא לעשות דבר עם מסקנות בדיקת מררי ולא להורות לחקור פלילית את ארבעת המקרים בהם גם מררי מודה שבוצעו בהם האזנות סתר שלא כדין.

בשלב הרביעי יפורסמו מסקנות ביניים.

בשלב החמישי יוזמנו לחקירה באזהרה עדים שכבר הגיעו לוועדה. מאחר שמדובר בעדים שעשויים להיפגע ממסקנות הוועדה, הם מגיעים בדרך כלל עם עורכי דין. עורכי הדין רשאים לחקור עדים אחרים שהגיעו לוועדה.

בשלב האחרון יפורסמו המסקנות הסופיות של הוועדה.

מסקנות שכוללות המלצות לחקירה פלילית עוברות לפרקליטות שבדרך כלל מקבלת אותן. אלא שבמקרה זה, ברור שהפרקליטות בניגוד עניינים, אך גם אם תחליט לדחות את כל מסקנות הוועדה – תהיה להן חשיבות ציבורית.

לפי הדיווח, הוועדה צפויה לפעול כשנה, כשכל מעבר בשלבים צפוי לערוך מספר חודשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות