השר בממשלה שפועל לאשר את כניסת הרב ברלנד לאומן לראש השנה

שר ירושלים ומסורת פעל בימים האחרונים מול השלטונות באוקראינה, בניסיון להסיר את מנהיג קהילת 'שובו בנים' מהרשימה השחורה - ולאפשר לו להגיע לציון רבי נחמן לקראת ראש השנה • הרב ברלנד הגיש ערעור על 'הוויזה השחורה' ל-3 שנים, אך בית המשפט בקייב דחה את הבקשה
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"ג / 28.08.2023 22:03

שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש פנה לשגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ’וק עם בקשה להסיר את האיסור שהטילה קייב על הרב אליעזר ברלנד להיכנס למדינה, זאת על מנת שיוכל להגיע לאומן בראש השנה עם אנשי קהילת ‘שובו בנים’.

בתגובה, השגריר השיב לו שכדי לסייע בנושא, הוא צריך מכתב רשמי מהממשלה – שלא הגיע.

בנוסף, פרוש שיגר מכתב לבית משפט לעניינים מנהליים באוקראינה בנושא, במסגרת ערעור שהגיש הרב ברלנד על הוויזה השחורה – אך נדחה בבית המשפט בקייב, שהחליט לדחות את הבקשה והשאיר את איסור הכניסה על הרב ברלנד ל-3 השנים הקרובות.

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ מסורב כניסה לאוקראינה בעקבות דרשה שנשא בפני אנשי הקהילה, במהלכה שיבח את הנשיא פוטין – וטען כי אוקראינה נכבשה משום שהקשתה על חסידי ברסלב את הכניסה לאומן בראש השנה.

הדרשה הזו, שפורסמה באתר ‘שביבי אור’, כבר נמחקה, אך לרוע מזלו היא הגיעה לעיניים בכירות בממשל האוקראיני  – שגזר את דינו: ויזה שחורה לשלוש שנים.

לפי דיווח בחדשות 12 הערב,  לרב ברלנד יש איסור כניסה לאוקראינה, גם בשל ההרשעות שלו בישראל וגם בגין התנהגותו באוקראינה בזמן מגפת הקורונה.

נזכיר, כי באירועי ל”ג בעומר האחרון ליד ציון הרשב”י במירון, הרב  ברלנד הדליק מדורה עם קהילתו בניגוד לכל ההבטחות.

בחדשות 12 דווח, כי גורמים מהצד הישראלי הסבירו את ההתערבות לטובת ויזה עבור הרב ברלנד בכל שזהו ניסיון למנוע ממנו להתנגב למדינה, וכי עדיף שיהיה לו אישור כניסה דרך הדרך הראשית.

מטעמו של הרב ברלנד לא נמסרה תגובה רשמית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות