ח”כ רוטמן: לוועדה יש סמכות להעמיד לדין גם את בהרב-מיארה

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן אמר כי לוועדת החקירה לפרשת הרוגלות סמכות לחקור באזהרה, להעמיד לדין ולהדיח כל אדם - כולל את היועמ"ש ביהרב מיארה • ביחס להתערבות בג"ץ בחוקי היסוד אמר רוטמן: "אני לא מוכן בכלל לדון באופציה הזו, זו מציאות של אנרכיה"
דוד ליבוביץ
י"א אלול התשפ"ג / 28.08.2023 19:49

עוד קרב בין הממשלה לבג”ץ? בריאיון לחדשות 12 התייחס הערב (שני) יו”ר ועדת חוקה חוק ומשפט חבר הכנסת שמחה רוטמן לוועדת הבדיקה לפרשת הרוגלות, ואמר כי, הוועדה בהחלט יכולה להעמיד לדין ולהדיח כל אדם – גם את היועמ”שית גלי בהרב-מיארה.

רוטמן נשאל אם לוועדת החקירה יש סמכויות לחקור באזהרה כל אדם, גם את היועמ”שית גלי בהרב-מיארה, והשיב: “הוועדה בהחלט יכולה לתת המלצות לחקירה, להעמדה לדין ולהדחה כמו כל ועדת חקירה”.

כששמה של ביהרב-מיארה הוזכר שוב, אמר רוטמן: “כולם כולל כולם. אני חושב שחלק גדול מהצורך בוועדה הוא לאו דווקא אותו צורך להתמקדות פרסונלית באנשים, אבל בוודאי ובוודאי שאם תוך כדי עבודת חקירה מגלים שהיה מישהו שקיבל את ההחלטה או דחף לקבלת החלטה במודע במשטרה לרכוש כלי שלמשטרה אסור שיהיה, והסתיר את היכולות מהייעוץ המשפטי לממשלה, בוודאי שהדבר הזה דורש נקיטת צעדים”.

לאחר הריאיון הבהירו בלשכתו: “חה”כ רוטמן אמר בריאיון כי לכל ועדת חקירה יש סמכות לחקור ולקבל החלטות לגבי כל אדם. אולם חה”כ רוטמן לא התייחס באופן ספציפי להמלצה להעמדה לדין של בהרב-מיארה ואף הדגיש כי אירועי הרוגלות אירעו לפני תחילת כהונתה”.

בהמשך הראיון נשאל רוטמן האם הוועדה תוכל להוביל לעצירת החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשיב: “אני לא חושב שזה יכול להוביל, בוודאי לא פעולת הוועדה. גם בלי קשר לפעולת הוועדה, אם מחר בבוקר תגלה הפרקליטות בכל תיק שהוא שפרט מסוים הושג בו שלא כדין, אני רוצה לקוות שהיא תפעל ליידע את בית המשפט. אני רוצה לקוות שבית המשפט ייתן לזה את המשקל הראוי והנכון, ויקבל את ההחלטה”.

בנוגע לדיון בבג”ץ על צמצום עילת הסבירות אמר רוטמן: “אני באמת חייב לומר, אני מסתכל על מה שקורה בבית המשפט ואני באמת תמה על ההתנהלות ועל הדהרה הבלתי ברורה לעבר משבר חוקתי. זה לא לייצר כי אנחנו בתוך משבר חוקתי מתמשך כבר שנים רבות, אבל בהחלט להעמיק אותו. בחצי השנה האחרונה כל הזמן אומרים לנו: ‘אתם לא מקשיבים. אתם רצים קדימה. אתם דוהרים'”.

כשנשאל בנוגע לאפשרות שבג”ץ יפסול לראשונה חוק יסוד השיב: “אני לא מוכן בכלל לדון באופציה, מה שקורה במדינה שבה בית המשפט אומר: ‘החוק לא מחייב אותי’. ביום שבו בית המשפט, או כל גוף שלטוני אחר, אומר ‘אני נמצא מעל החוק, החוק לא מחייב אותי, אני מסתכל על החוק ורואה המלצה בלבד’, זו מציאות של משבר חוקתי, זו מציאות של אנרכיה. אנחנו לא עוסקים בסיטואציה הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות