מפלה בבית המשפט: בן כספית יפצה את אריה דרעי ב-60 אלף ש”ח

ביהמ"ש קיבל חלקית את תביעת לשון הרע של יו״ר ש״ס נגד איש התקשורת • השופט אביים ברקאי קבע: "התביעה מתקבלת באופן חלקי ואך ורק ביחס לאמירה המייחסת לתובע ולפיה 'דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו'"
חרדים 10
י"א אלול התשפ"ג / 28.08.2023 13:56

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל באופן חלקי את תביעת הדיבה שהגיש יו”ר ש”ס אריה דרעי, באמצעות עורך דינו אילן בומבך, נגד העיתונאי בן כספית. איש התקשורת חוייב בפיצוי של 40 אלף שקלים ותשלום נוסף של 20 אלף שקלים בגין הוצאות משפט.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

השופט אביים ברקאי קבע: “התביעה מתקבלת באופן חלקי ואך ורק ביחס לאמירה המייחסת לתובע ולפיה ‘דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו’. אני מחייב את הנתבע בתשלום הסך של 40,000 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה, ועד למועד התשלום בפועל. עוד אני מחייב את הנתבע בתשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עו”ד בסך כולל של 20,000 שקלים, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק ממועד פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל”.

השופט הסביר: “בעת קביעת סכום הפיצוי יש להתייחס ל’פלטפורמה’ בה בוצע הפרסום, לחשיבותו של הנתבע כעיתונאי מוביל וככותב טורי דעה. עוד התייחסתי לכך שנעשה פרסום נוסף אשר עמעם במידה מסוימת את הפרסום הראשון והבהיר שהפרסום הראשון היה בגדר הבעת דעה של הנתבע. עוד התייחסתי לכך שאין מקום להגדיל את הפיצוי ואין לקבוע שזה נעשה בכוונת זדון”.

בכתב התביעה המקורי נטען כי בן כספית “בחר לעשות שימוש במינוח ‘עבריין מורשע’, אף שהתובע ריצה את עונשו כבר לפני כמעט 20 שנים ושב מאז לחיים הפוליטיים בישראל, בהתאם ובכפוף לכל דין. לכן, שימוש במינוח זה בהקשר ההתבטאות הנוראה והמזוויעה של הנתבע, מלמד על כוונה יתרה לפגוע בתובע ולבטח על חוסר תום לב בבואו ‘לשפוט’ באופן פסול ונקלה את ‘מעשיו’, כביכול, של התובע בהקשר של אסון מירון. כמו כן, אדם סביר הקורא את המילים, עלול לחשוב שהתובע כבר הורשע בעניין אסון מירון”.

השופט אביים ברקאי קבע כי האמירה “עבריין מורשע”  על השר דרעי הינה אמירה מוגנת לאור הרשעתו כבר בשנת 1999.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות