“ג’ק סגל” מסתבך: הוארך בשבוע מעצר החרדי עם הזהות הכפולה

החוקרים גבו עד כה את עדותן של 18 נשים שנפלו קורבן למעשיו של יסף מרדכי פרויזר, חרדי מירושלים שנעצר בחשד שהשתמש בזהות בדויה ושיקר לנשים בכדי לנצל אותן • נציג המשטרה: "רואים את התחכום שלו" • פרקליטו: "סיפר שהתנהל בשני עולמות מקבילים, התוודה בפני אשתו"
חרדים 10
י"א אלול התשפ"ג / 28.08.2023 13:45

חוקרי מפלג ההונאה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים גבו עד כה את עדותן של 18 נשים שעל פי החשד נפלו קורבן למעשיו של יוסף  מרדכי פרויזר,  ר”מ בישיבה חרדית, בן 35 מירושלים, נוכל אתרי ההיכרויות בעל הזהות הכפולה, שכינה עצמו “ג’ק סגל” – ושיקר לנשים בכדי לנצל אותן.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

בדיון שהתקיים היום (שני) בבית משפט השלום בירושלים, מעצרו הוארך בשבוע, לטובת מיצוי החקירה.

אל הדיון הגיעה אשתו והשניים נצפו כשהם לוחשים זה לזה במהלכו.

על פי החשד ועדויות הנשים, ששטחו בפני החוקרים דפוס פעולה דומה, יצר החשוד קשר עם נשים רבות – נשים תמימות שחיפשו זוגיות כנה ואמתית לטובת הקמת בית ומשפחה – באמצעות יישומי היכרויות שונים, נפגש וניהל עמן קשרים אישיים, תוך זהות בדויה וסיפורי חיים שיקריים שמסר להן במשך מספר חודשים, תוך שהוא מתנהל  עם מספר נשים במקביל. כל זאת, על פי החשד, תוך מצג שווא אודות זהותו, הסטטוס המשפחתי האמיתי שלו והבטחות שווא למערכת יחסים לטווח הארוך לרבות נישואין והקמת משפחה.

לפי דיווח של שלומי הלר ב’וואלה’, נציג המשטרה אמר בפתח הדיון כי מאז הארכת המעצר – חלה התפתחות משמעותית בחקירה. “מאז פרסום הפרשייה התקבלו פניות ממספר רב של קורבנות מכל רחבי הארץ”, אמר. “יש חשש להימלטות לאור ההתחזות ולכן נבקש להאריך מעצרו בשמונה ימים”.

לדברי הנציג במסגרת החקירה הוטחו בפני “ג’ק סגל” חלק מהתלונות והוא אישר אותן. הוא הוסיף, כי מחקירת החשוד וגם מהתלונות שהוגשו עלה כי הוא קיים את הקשרים במקביל. “רואים פה את כל האופרציה שהוא ניהל, את התחכום שלו”.

בדיון עלה כי פרויזר ניהל קשרים עם נשים שונות, עם חלקן הבטיח שיתחתן. “ככל שהקשר התקדם הן רצו להפגש איתו בביתו ובכל פעם הוא דחה אותם – כל פעם בתואנות שונות. אותן נשים אומרות שהוא קנה את אמונן. הם האמינו לו, זה חלק מרכזי במרמה שלו, מעבר ליחסים במרמה”.

השופט ציין בדיון כי פרויזר הודה בחקירתו שקיים מפגשים וקשרים עם נשים לאורך תקופה של שישה ושמונה חודשים – וכי המתלוננות אמרו שאם הן היו יודעות על זהותו האמיתית הן לא היו ממשיכות בקשר הזה.

סנגורו של פרויזר, עו”ד רענן עמוסי, אמר כי מדובר בעבירות שהן יותר על הגבול המוסרי מהפן הפלילי. “החשוד מתחילת החקירה משתף פעולה עם היחידה החוקרת, סיפר על ההתנהלות שלו, על כך שהוא מתנהל בשני עולמות מקבילים. הוא יצר קשר בטינדר ושתי אפקלציות נוספות ושם שם את תמונתו ללא הלבוש החרדי. שם מתחיל קשר במהלכו המשיב וכל מתלוננת ספציפית מתחילים קשר מסוים. לא יכול להיות שמישהו תנהל קשר כל כך רציני שיגיע לחתונה מבלי שהיא היתה אצלו בבית. הוא מחק את כל האפליקציות. התוודה בפני אשתו”.

“הטראומה מאחדת אותנו”

כינרת (שם בדוי), שניהלה קשר אישי עם “ג’ק סגל” והייתה אחת הנשים הראשונות להתלונן במשטרה, סיפרה בריאיון לחדשות 12: “היינו יחד חמישה חודשים במהלכם הוא הכיר את המשפחה שלי והצטרף אליי לאירוע משפחתי. כשהתחלתי קצת יותר להתעניין בחיים האישיים שלו התעוררה אצלי תחושת בטן לא טובה”.

נורות האזהרה דלקו כשפרויזר הסתיר פרטים נרחבים מחייו האישיים: “מעולם לא ראיתי את הבית שלו, אבל לא דחפתי לזה בהתחלה כי לא רציתי להיות הבחורה הזו שדוחפת. כשהצעתי לדבר עם אמא שלו, אף פעם זה לא הסתדר. מעולם לא עשינו קניות לשישי יחד. אמרתי לו: ‘אני מרגישה שאתה מסתיר משהו ממני’. באחת השיחות שלנו אפילו צחקתי ושאלתי: ‘כשאני לא פה בשבת, אשתך והילדים דואגים לך?’ והוא ענה לי: ‘אני בקושי מסתדר עם אחת אז את חושבת שאני יכול עם שתיים?'”

פרויזר יצר מצג שווא של בן זוג בלעדי ורציני של כינרת, כאשר בפועל ניהל מאחורי גבה קשרים עם נשים נוספות, וחי כאדם נשוי ואב לילדים: “בדיעבד גיליתי שאחד הילדים שלו נולד בזמן שאנחנו עוד היינו ביחד”.

“נפגעתי ממנו לא מעט פעמים”, תיארה כינרת, “סבלתי מאוד מהפרידה וחודש לאחר מכן דיברנו והוא הבטיח לי הבטחות מפה עד תאילנד – שהוא יעבוד על עצמו ויהפוך להיות האדם שראוי לי. הוא שיחק לי ברגשות. הוא הכיר את המשפחה שלי, התחבר לאבא שלי, הבטיח לי הבטחות מעומק הלב. סיפרתי לו שאני מרגישה שאלוהים ברא אותי להיות אימא, והוא ענה לי ‘ואני אדאג לזה’. למה להבטיח הבטחות שווא שאתה יודע בוודאות שאתה לא תוכל לקיים? המניפולציות האלו פגעו בנשים רבות”.

כעת הנשים שנפגעו מאחדות כוחות וכינרת מספרת שהיא מרכזת את המאמצים שלה בריפוי: “התחלתי טיפול, התחלתי להתאפס על עצמי. בדרך לא דרך, מצאנו אחת את השנייה, שבע מהנשים שיצאו עם ג’ק במקביל. חלק מהנשים עשו לו אמבוש ופגשו אותו יחד בדירה. נוצרה בינינו אחוות-אחיות. טראומה מאחדת בין אנשים וזה מה שקרה גם לנו. הוא בחר בנשים מאוד דומות, כולנו נשים עצמאיות, עם מוטיבציה גבוהה לחיות את החיים, עם חיים שלמים מחוץ לקשר. הוא ידע שבגלל שאנחנו עצמאיות, לא נדחוף אותו יותר מדי, לפחות בהתחלה”.

לדברי הנשים שהעידו במשטרה, ההתנהלות של פריזר פגעה בהן נפשית לטווח הארוך: “זה פגע ביכולת שלי לסמוך על אנשים, היום אני מבינה שאני יכולה לסמוך רק על עצמי ועל תחושות הבטן שלי. זה פגע בתפיסת המציאות שלי, הרגשתי שהאדמה מתחתיי רועדת. היום אני עובדת על זה ואני נמצאת בטיפול מדהים. אני הולכת לעבור את זה, אני יודעת את זה במיליון אחוז. כל הסבל והכאב שאני חווה עכשיו, אני אתגבר על זה”.

מה היה סוד הקסם שלו?

“החיוך שלו היה כובש נשים, הטוב-לב שהוא הצליח להציג באמצעות מילים. הוא סיפר על האתגרים שהוא עבר, סיפר שהוא עובד בארגון שעוזר לנשים, הציג את עצמו כאדם טוב וכך חשבנו שהוא באמת.

“הוא פשוט בן אדם חולה בנפשו, אבל ברגע שהוא מתחיל לפגוע בחיים של אנשים זו חציית הגבול לכיוון הרשע. כל חייו הוא התחזה למישהו. כשהוא היה איתי ג’ק זו לא הייתה האמת, כשהוא היה יוסף עם אשתו זו לא הייתה האמת. זה גוף אדם שלא חי עם שום אישיות, הוא התאים את עצמו לצרכים הפיזיים שלו וידע בדיוק מה להגיד ומתי”.

עו”ד קובי קמר, שמייצג חלק מהנפגעות אמר: “מעבר לציפייה שרשויות החוק יפעלו למיצוי הדין ופיצוי הנפגעות, יש הכרח לרגולציה על אתרים כאלה כדרך למנוע פלישת דמויות פיקטיביות לאתרי היכרויות למטרות רציניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות