מכה לברביבאי? דרמה בבחירות בתל אביב: אסף זמיר חובר לרון חולדאי

קונסול ישראל בניו יורק לשעבר חוזר, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות - לזירה המקומית בתל אביב, כמספר 2 של חולדאי וממלא מקומו •"איחוד כוחות שמהווה בשורה אמיתית לעיר שלנו"
אריה ריבקינד
י"א אלול התשפ"ג / 28.08.2023 12:37

קונסול ישראל בניו יורק, השר וסגן ראש עיריית תל אביב לשעבר, אסף זמיר, הודיע היום (שני) על חזרה לזירה המוניציפלית – והתמודדות ברשימתו של רון חולדאי בתל אביב.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

“רציתי לעדכן שאני חוזר לחיים הציבוריים, חוזר לתל אביב ורץ עם רון חולדאי”, כתב זמיר ברשתות החברתיות. “לפני מספר שבועות חזרתי לארץ. כל מי ששאל אותי אם כעת, כשאני בבית, אתמודד לראשות העיר נענה בשלילה. לא היו לי מחשבות להשתלב בבחירות. לא כי אהבתי לעיר חלפה, לא כי הדלק הפסיק לבעור, אלא כי לא הרגשתי שזו המשימה שחשוב עכשיו לעסוק בה”.

לדבריו, “אם לפני חמש שנים רצתי ברחובות לשכנע שחייבים שינוי וחייבים להחליף, מה שקורה עכשיו במדינה גורם לי להרגיש שבמעוז הליברלי המרכזי בישראל הדבר האחרון שנחוץ כעת זה מלחמות פנימיות. ואז רון חולדאי קרא לי לפגישה והציע שנרוץ יחד, בשילוב כוחות ובהנהגה משותפת – רון בראש ואני ממלא מקומו. יחד עם חברי הסיעות של תל אביב 1 ו’רוב העיר’, זהו איחוד כוחות שאני מאמין שנדרש עכשיו יותר מתמיד.

“אני מרגיש שאנחנו נמצאים בתקופה בה כל מי שיכול לתרום ולהשפיע במגרש הציבורי מחויב לעשות זאת. ואני אוהב את העיר שלנו אהבת נפש, זה לא השתנה אפילו קצת. למעשה, בישראל של 2023 אני אוהב את תל אביב יותר מאי פעם”.

לפני כשבועיים דווח עמית סגל בחדשות 12 כי חולדאי הציע לזמיר עסקה לפיה ירוץ יחד איתו למועצת העיר, ואז יפרוש מתפקידו ב-2027, בפתח השנה החמישית לקדנציה – ויעביר את התפקיד לזמיר.  על פי הדיווח, זמיר סיפר למקורביו על הדיל בתקופה האחרונה וטען כי מדובר בניסיון לגבור על יריבתו למירוץ אורנה ברביבאי.

החוק קובע אם ראש העירייה פורש בשנה האחרונה, אין בחירות כלליות ומועצת העירייה בוחרת את המחליף.

בעבר התמודדו השניים זה נגד זהף ב-2018 התמודד זמיר לראשות העיר, אך הפסיד לחולדאי, לאחר שקיבל 33.9% מהקולות, לעומת 46% לחולדאי.

סיעתו – ‘רוב העיר’, התחזקה במועצת העיר מ-4 מנדטים ל-6 מנדטים, ובכך הפכה לסיעה השנייה בגודלה במועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות