סמוטריץ’: לא נעביר שקל עד שנדע שהוא לא מגיע לארגוני הפשיעה

השר בצלאל סמוטריץ': "ממשלת ישראל קיבלה את דרישתי להקים לראשונה מערכת למניעת זליגת התקציבים לארגוני הפשיעה" • כינס כבר הבוקר דיון רחב עם השר משה ארבל, השר עמיחי שיקלי וגורמי המקצוע - במטרה להניע את מנגנוני הפיקוח על התקציבים לרשויות הערביות
אריה ריבקינד
י"א אלול התשפ"ג / 28.08.2023 11:20

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ התייחס הבוקר (שני) להסכמות שהושגו על הקמת מנגנוני הפיקוח להעברת התקציבים לרשויות הערביות.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

“אני שמח לבשר לכם שממשלת ישראל קיבלה את דרישתי להקים לראשונה מערכת של הפעלה, בקרה ופיקוח על התקציבים המועברים לרשויות הערביות כדי למנוע את זליגת התקציבים לארגוני הפשיעה”, אמר סמוטריץ’.

לדבריו, “שנים רבות התריעו, כתבו דו”חות והבטיחו הבטחות וכעת לראשונה זה קורה – אנחנו עוצרים את השתלטות ארגוני הפשיעה על התקציבים המגיעים לרשויות הערביות.

“המערכת הזו, שתחול על כלל התקציבים, גם השוטפים וגם תקציבי הפיתוח, תובא לאישור הממשלה ועד שלא נוודא שהיא קמה ופועלת בשטח לא נעביר שקל אחד לרשויות. אני מודה לראש הממשלה, שר הפנים, ראש השב”כ והמפכ”ל על תמיכתם ועל שיתוף הפעולה. אנחנו מחויבים למגר את הפשיעה והפרוטקשן, נקודה”.

סמוטריץ’ כינס כבר הבוקר דיון רחב עם השר משה ארבל, השר עמיחי שיקלי וגורמי המקצוע, במטרה להניע את מנגנוני הפיקוח על התקציבים לרשויות הערביות.

בתום ישיבה שנערכה הלילה בהשתתפות שר האוצר ומנכ”ל משרדו, שר הפנים ומנכ”ל משרדו, ראש השב”כ והמפכ”ל ונציגי הרשויות הערביות הוחלט כי בהתאם להנחייתו של ראש הממשלה תקודם חבילת חוקים שיעניקו סמכויות לאכיפה פלילית וכלכלית כנגד ארגוני הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית.

כמו כן משרד האוצר יתקצב באופן מיידי עשרות מיליוני שקלים לאמצעים טכנולוגיים הנדרשים למשטרת ישראל להגברת האכיפה והביטחון האישי בחברה הערבית.

בנוסף ראשי הרשויות הסכימו לעיקרון ולפיו כלל התקציבים יועברו דרך מנגנוני הפעלה, פיקוח ובקרה שיבטיחו העברת התקציבים לטובת אזרחי ישראל הערבים ולא לידי ארגוני הפשיעה.

מנגנונים אלו יגובשו ויאושרו בממשלה בתוך כשבועיים ובכפוף לכך משרד האוצר יעביר באופן מיידי את התקציב השוטף לשנת 2023 למשרד הפנים, כנגד התחייבות של שר הפנים כי התקציבים יועברו לרשויות רק לאחר גיבוש המנגנונים האמורים.

ראש השב”כ רונן בר שהיה מעורב בהידברות עם ראשי הרשויות הבטיח כי בשב”כ יפעלו למנוע מעורבות של ארגוני פשע בבחירות לרשויות המקומיות.

שר הפנים משה ארבל מסר: “בתום דיון ארוך ומעמיק שנמשך כשש שעות אמש שתוצאתו המשמעותית הינה קידום תהליכים בוני אמון סוכם, לראשונה, בשיתוף פעולה עם שר האוצר וראשי הרשויות במגזר הערבי, על הקמת מנגנונים אפקטיביים להקצאה ולביצוע תקציבי המדינה בחברה הערבית”.

“בכפוף לכך יועבר התקציב בסך 200 מיליון שקלים ממשרד האוצר למשרד הפנים לשם הפעלתו בכפוף לקיומם של המנגנונים האמורים אשר יבטיחו כי הכסף יועבר במלואו לרווחת תושבי ואזרחי הרשויות וללא מגע ידם של גופי הפשיעה. ממשלת ישראל כולה מחוייבת לרווחתם ושלומם של כל תושביה ואזרחיה יהודים ערבים דרוזים צ׳רקסים ונוצרים כאחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות