בחורי ישיבה הותקפו בידי ערבים ברמת שלמה. ומי נחקרו כחשודים?

שני אחים, בחורי ישיבה צעירים, ביקשו להזיז משאית שחסמה את רכבם בירושלים והותקפו בידי נוסעיה הערבים באלימות קשה • אחד הערבים היכה בפטיש את אחד האחים ושבר את ידו • האחים הזעיקו את המשטרה, אך בהגיעם לתחנת המשטרה נחקרו כחשודים
חיים טוויל
י' אלול התשפ"ג / 27.08.2023 13:10

שלושה ערבים תקפו לפני כשבועיים בירושלים שני אחים, בחורי ישיבה צעירים, תושבי שכונת רמת שלמה, לאחר שאלו ביקשו מהם להזיז את רכבם שחסם את הדרך.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

בתגובה לבקשת האחים, תקפו אותם הערבים באלימות קשה – חניקות, אגרופים ואף במכות פטיש.

האחים הזעיקו את המשטרה אך זו דרשה מהם להתייצב לחקירה, תוך איום כי ייעצרו אם לא יגיעו אליה, שכן, בעת שהיו בביה”ח הגישו הערבים תלונה נגדם. בהגיעם לתחנת המשטרה נחקרו האחים כחשודים.

עו”ד אופיר שטיינר מחוננו פנה במכתב למשטרה בדרישה למצות את החקירה נגד הערבים.

עו”ד שטיינר מתאר במכתבו את התקיפה האלימה: “בתאריך 18.8.23 בחניון בשכונת רמת שלמה בירושלים, ביקשה אימם של מ’ וא’, בחורי ישיבה צעירים, לצאת עם רכבה. משאית בשירות עיריית ירושלים שהייתה בכניסה לחניון חסמה את היציאה ולא אפשרה זאת. משך דקות ארוכות נותרה האם ברכב, כשנהג המשאית מסרב לאפשר את יציאתה.

“לאחר דקות ארוכות של המתנה, כאמור, התקשרה האם אל שני בניה וסיפרה להם על המתרחש. בעקבות השיחה, הגיעו שני הבנים למקום. אז, ניגשו השניים לנהג המשאית ולפועלים, כולם בני-מיעוטים, וביקשו מהם להזיז את המשאית.

“הפועלים הגיבו בקללות וגידופים וסירבו להזיז את המשאית. הם אף קראו קריאות גזעניות הנוגעות ליהדותם של האחים. האחים שבו אל הרכב. א’ כבר נכנס לתוך הרכב, כאשר אחד הפועלים התקרב אל הרכב, חסם אותו מלפנים, והחל לעשות תנועות מגונות לעברם. אז, התקרב אל הרכב פועל נוסף והיכה באגרוף את מ’.

“א’ שראה כי אחיו הותקף וכי בכוונת התוקף להמשיך ולהכותו, יצא מהרכב וניסה להדוף את התוקף לאחור. אז, הגיע למקום נהג המשאית, שהחל לחנוק את מ’ מאחור. א’ לא יכול היה לסייע, כיוון שהפועל שניסה להדוף החל להכותו במכות אגרוף בפניו ופלג גופו העליון.

“בשלב זה, הפועל שעשה בתחילה תנועות מגונות התרחק, ואז שב למקום עם פטיש. הוא היכה בחוזקה, באמצעות הפטיש, בגבו של א’. א’ הסתובב והביט לעבר הפועל האוחז בפטיש, וראה אותו מניף את הפטיש לגובה, על-מנת להכות בשנית, הפעם לכיוון ראשו. אז, שלח א’ את ידיו לפנים וכיסה את אזור פניו, על – מנת לחסום את המכה מסכנת החיים לעבר ראשו. הפועל היכה בחוזקה עם הפטיש, ושבר את ידו של א’.

“בשלב זה, מ’ שכבר השתחרר מלפיתתו של הנהג וניסה להדוף את הפועל המכה את אחיו, מיהר לעבר הפועל האוחז בפטיש והפילו לקרקע. אז, מיהרו הנהג והפועלים לעזוב את המקום”.

עו”ד שטיינר כותב כיצד דרשו השוטרים שהגיעו למקום משני האחים שזה עתה הותקפו באלימות קשה להתייצב לחקירה, תוך איום כי יעצרו אם לא יעשו כן: “למקום הגיעו באותם רגעים כוחות שיטור ומד”א, וא’ הובהל לביה”ח באמבולנס. עם כניסתו של א’ לאמבולנס, אמרה לו שוטרת שהייתה במקום כי עליו להתייצב בתחנת המשטרה יחד עם אחיו, שליווה אותו באמבולנס, מייד לאחר שחרורו מביה”ח.

“היא הבהירה כי אם לא יעשו כן, יובלו לתחנה כעצורים. בהגיעם לתחנת המשטרה, הוכנסו האחים לחדרי חקירות. תחילה, סברו האחים בתמימות כי מבקשים לגבות את עדויותיהם. אך במהלך התשאול התחוור להם שמדובר בחקירה תחת אזהרה. החוקרים הבהירו להם כי בני המיעוטים הגישו גם הם תלונה, וכי האירוע נחקר כתגרה הדדית”.

שטיינר מדגיש במכתבו כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני וקורא למשטרה לפעול למעצרם של התוקפים והעמדתם לדין.

עו”ד שטיינר: “התנהלות המשטרה מול הנפגעים הצעירים הייתה תמוהה, בלשון המעטה, מהרגע הראשון. עוד בעוד הפצוע מדמם באמבולנס, אצה הדרך לשוטרת להבהיר לו כי עליו להתייצב לחקירה יחד עם אחיו, או ששניהם יובלו לתחנה כעצורים. בהמשך, נחקרו כחשודים ואף נדרשו לחתום על ערבויות כדי להשתחרר.

“כל זאת, אחר שהעידו על תקיפה שיכולה הייתה להסתיים בפציעה חמורה בהרבה, והכל על רקע לאומני. על המשטרה לחקור את פרטי האירוע, וכשתתברר עוצמת התקיפה, למצות את הדין עם התוקפים האלימים שפעלו על רקע גזעני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות