איפה תקעו שוב בשופר? בבית כנסת מתקופת בית שני שנחשף ברוסיה

רב העיר קרסנודר, הרב מנחם מענדל לאזאר, הוזמן לבקר באתר החפירות בעיר העתיקה פנגוריה - בו התגלו שרידים של בית כנסת שנבנה בשלהי תקופת בית המקדש השני • מהחפירות מתברר: כל האזור היה יהודי • הרב ניצל את ההזדמנות כדי לתקוע בשופר
נתן פרל
י' אלול התשפ"ג / 27.08.2023 12:51

רב העיר קרסנודר, שליח חב”ד הרב מנחם מענדל לאזאר, הוזמן לבקר באתר החפירות הנערכות בידי ארכיאולוגים בעיר העתיקה פנגוריה, בחצי האי תמאן שבטריטוריית העיר קרסנודר בדרום רוסיה – בו התגלו שרידים של בית כנסת שנבנה בשלהי תקופת בית המקדש השני.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

הגילוי הכה גלים בכל העולם היהודי.

בצו ממשלתי נסגר המקום למשך השנה הקרובה, וגדולי הארכיאולוגים מרוסיה שוקדים למפות את כל השטח, ולהעמיק בחקר הממצאים הנדירים שנמצאו בו.

במהלך הביקור מסרו החוקרים, כי עם התקדמות החפירות מתברר, שכל האזור היה אזור יהודי – ובית הכנסת עמד על תילו במשך מספר דורות, כפי הנראה 500 שנה.

הם הופתעו לגלות כי הספסלים למתפללים היו מעץ, ומאחורי בית הכנסת היה תנור גדול לאפיית לחמים. ישנם גם סימנים ברורים של מקווה שהיה בסמוך.

האזור כולו שוכן קרוב לים, באזור המפריד בין ים האזוב מדרום לים השחור, במיקום נוח למגורי וחיי קהילה.

עם סיום הסיור ומענה לשאלות השונות שהועלו בידי החוקרים, נשאו הרב ומלוויו תפילה, וקולו של השופר בימי הרחמים והסליחות נשמע שוב במקום היסטורי זה, לאחר אלפי שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות