“יודעים מי עלול לשלם מחיר”: באופוזיציה ומערכת המשפט רועדים

הממשלה תאשר היום את הקמת ועדת החקירה על השימוש בתוכנות הריגול • בכירים בקואליציה: "קיבלנו פניות מגורמים המזוהים עם האופוזיציה שבדקו את האפשרות של 'עסקת חבילה' - הבנות בנוגע לרפורמה תמורת הקבורה של ועדת החקירה" • "ממצאי החקירה ירעידו את המדינה"
יוני גרין
י' אלול התשפ"ג / 27.08.2023 11:47

פרשת פגסוס: הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את הקמת ועדת החקירה לבדיקת השימוש בתוכנות הריגול.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

לפי דיווח של אנה ברסקי ב’מעריב’, מקורות בכירים בקואליציה טוענים כי לאחרונה קיבלו מספר פניות מגורמים המזוהים עם האופוזיציה, שבדקו את האפשרות “להגיע להבנות באשר לסוגיות הרפורמה והמשך המחאה תמורת הקבורה של ועדת חקירה לפגסוס או הפיכתה לוועדת חקירה פרלמנטרית, כאשר גם חברי האופוזיציה יקחו בה חלק”.

אותם גורמים בקואליציה טוענים: “הקמת ועדת חקירה לפרשת פגסוס מחרידה רבים במערכת המשפט וגם באופוזיציה. הם כנראה יודעים היטב מי עלול לשלם מחיר כאשר האמת על האזנות הסתר הלא חוקיות תצא לאור. זה לא רק החשש שלהם שמא ממצאי החקירה יקריסו את משפט נתניהו, זה הרבה מעבר לכך”.

גורמים במערכת הפוליטית אמרו ל’מעריב’: “ממצאי החקירה של פרשת פגסוס ירעידו את המדינה וישכיחו את כל מה שהיה פה במהלך השנה, החל מסערת הרפורמה והמחאה”.

ח״כ משה סעדה מהליכוד אמר היום לשרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’: “כל אדם ובעל תפקיד שביצע עבירה פלילית – ישלם את הדין. היום המטרה היא שהממשלה תאשר סופית את הקמת הועדה. יש חובה לבדוק את כל התיקים, כולל תיק אחד של ראש הממשלה, גם לנתניהו מגיע צדק, זה תיק אחד מתוך 1086. תעשה כאן חקירה יסודית ומשמעותית״.

שרון גל: בכמה תיקים לדעתך התבצע שימוש לא חוקי ברוגלות?

ח״כ סעדה: “אני לא יודע כרגע בכמה תיקים, אני יודע שנעשו לפחות 1086 שימושים לא חוקיים. אני חושב שהוועדה צריכה להוציא הכל כדי שיהיה מאד גלוי”.

ח”כ טלי גוטליב השתמשה בחסינותה וחשפה היום בשיחה עם אבי רצון ב’גלי ישראל’: “המשטרה ידעה הכל על יכולות הפגסוס”.

לדבריה, “רוני אלשיך שיקר את עם ישראל. אלשיך הצהיר שלא הייתה רכישה של ‘פגסוס’ מטעם המשטרה, אבל אני אשתמש בחסינות שלי ואחשוף כאן את הדבר הבא – המשטרה ביקשה לרכוש את הפגסוס, אבל בגלל יכולות הריגול המאוד גבוהות שלו, ביקשו שם לנוון את התוכנה ולהחליש אותה לכדי ‘סייפן’.

“מערך הרכש במשטרה ידע לאורך כל הדרך את יכולות הפגסוס המקורי וגם את אלו של הסייפן המוחלש שנרכש. האמירה של המשטרה כאילו לא ידעה על יכולות התוכנה היא שקר גמור. האמירה של מררי שהפרקליטות לא ידעה היא שקר מופלג. מררי שיקרה בדו”ח שלה ולא סתם אנחנו רואים את בן הזוג שלה איל ינון, שהיה יועמ”ש הכנסת, יוצא בסופ”ש להגן עליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות