האלוף במיל’ שתמך בגירוש: לישובי יהודה ושומרון אין כל ערך ביטחוני

האלוף במיל׳ גדי שמני, שתמך בגירוש מגוש קטיף ובהסכמי אוסלו, טען בראיון לקובי ברקאי: בלי ההתנחלויות צה"ל היה יכול לצמצם את כוחו ביו"ש בשני שלישים • תקף את חוק הגיוס וכינה אותו "חוק ההשתמטות"
חרדים 10
י' אלול התשפ"ג / 27.08.2023 00:19

קובי ברקאי, קריין קול ישראל, שוחח במסגרת פודקאסט בכאן 11, עם האלוף במיל׳ גדי שמני – מי שהיה אלוף פיקוד מרכז והמזכיר הצבאי של אריאל שרון ואהוד אולמרט, בזמן מלחמת לבנון השנייה.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

“אני לא מוציא מכלל אפשרות שמדינת ישראל תהיה תחת איום קיומי”, טען ללא קשר לסכנה מאיראן, “מערכת היחסים שלנו עם ארה”ב לא תורמת. יש לנו מערכת יחסים רעה בראשות בנימין נתניהו והדבר הזה מחלחל למטה”.

שמני, שתמך בהסכמי אוסלו ובגירוש יהודים מגוש קטיף, טען כי לישובים ביהודה ושומרון אין כל ערך ביטחוני למדינת ישראל.

“אם למשל מצב היפותטי לא היו ישובים ביו”ש וצה”ל היה אחראי על השטח ויושב בבקעת הירדן עם רשות פלסטינית אזי הערכה גסה שלי היינו צריכים פחות או יותר שליש מסדר הכוח הקיים היום בצה”ל”.

הוא הוסיף: “מה קורה בשירות בשטחים? צה”ל, אני לא רוצה להגיד צבא כיבוש, הוא חיל מצב. מתעסק במחסומים וסיורים שמנוונים את הכוחות מבחינה מבצעית…גם מחשבתי זה מנוון כי עולם הבט”ש הוא עולם בעייתי שלא מוכן למלחמה”.

האלוף במיל’ תקף את חוק הגיוס וכינה אותו “חוק ההשתמטות”: “צריכים לעצור עכשיו את כל החקיקה ולרכז את האנרגיות בהחזרת צה”ל במקומו בחברה הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות