שוטר היכה חרדי בעל מוגבלות בהפגנה • המשטרה: “התנגד בכוח”

עשרות חרדים הפגינו ברחוב הנביאים בירושלים במחאה על פרויקט תחבורה ציבורית בשבת אחד הנוכחים, בעל צרכים מיוחדים, נעצר והוכה בידי שוטר - כשברקע נשמעו צעקות: "תעזוב אותו, הוא חינוך מיוחד" • המשטרה: "הוא התנגד, גידף ותקף שוטר, בוצע שימוש סביר בכוח למעצרו"
חיים טוויל
י' אלול התשפ"ג / 26.08.2023 21:48

במהלך הפגנה שהתקיימה היום, בהשתתפות עשרות חרדים,  ברחוב הנביאים בירושלים – במחאה על פרויקט תחבורה ציבורית שמקיימת אחת מהתנועות החברות במועצת העיר, צעיר חרדי נעצר והוכה באגרופים ובאזיקים בידי שוטר.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

בתיעוד מהזירה  נראה שוטר מג”ב יושב על גבו של המפגין ומכה בו בעזרת אזיקים.

לדברי המפגינים, העצור הוא בעל צרכים מיוחדים – ובסרטון מהזירה ניתן לשמוע אנשים צועקים: “תעזוב אותו, הוא חולה נפש”, “הוא חינוך מיוחד וחסר ישע”.

העצור החרדי דימם בפיו מהמכות שקיבל, וטען בפני השוטרים כי הוא בעל תעודה שמעידה על מצבו הרפואי. למרות זאת, הוא נלקח בכוח למעצר.

לפי דיווח ב-ynet, במהלך ההפגנה, חלק מהמפגינים חסמו את הכביש, הזיזו מחסומים והשליכו חפצים לעבר מכוניות חולפות ומוניות שירות. במהלך ההפגנה גם תועדה אישה שהסתובבה עם כלבה, אותו שיסתה במפגינים.  אחד המפגינים מחה בפני שוטרת כי הכלב נשך אותו.

ממשטרת ישראל נמסר לחרדים 10:

במהלך הפרת סדר ברחוב הנביאים בירושלים החלו עשרות מוחים לחסום את הכביש למעבר רכבים תוך שהם נוהגים באלימות כשהם מיידים אבנים לעבר משתמשי הדרך. השוטרים נאלצו לפנות את מפירי הסדר על מנת לאפשר לנהגים לעבור.

אחד המפגינים התנגד בכוח לבקשת השוטרים לפנות את הכביש, גידף ותקף שוטר תוך שירק עליו ולכן הוחלט על מעצרו. משהתנגד בכוח למעצר, בוצע שימוש בכוח סביר למעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות