נתניהו הבהיר את דברי בן גביר • גורם בסביבתו: “האמירה מטומטמת”

אריה ריבקינד
|
ט' אלול התשפ"ג / 26.08.2023 20:31
לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה באנגלית, לפיה דברי בן גביר, מכוונים לטרורסיסטים פלסטינים שמנצלים את חופש התנועה כדי לרצוח נשים ישראליות, ילדים ומשפחות • גורם בסביבת רה”מ: “ההשוואה שעשה בין פלסטינים שלא מעורבים בטרור לאלה שכן, ייצרה נזק מדיני”

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בכניסת השבת הבהרה על דברי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – שטען כי “הזכות שלי, של אשתי ושל ילדיי להסתובב ביו”ש קודמת לזכות התנועה של הערבים”.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

בהבהרה שפרסמה לשכת נתניהו לכתבים זרים באנגלית נאמר: “ישראל מאפשרת חופש תנועה מירבי ביהודה ושומרון הן לישראלים והן לפלסטינים”.

נתניהו הסביר:  “טרוריסטים פלסטינים מנצלים את חופש התנועה לרצוח נשים, ילדים ומשפחות על ידי מארב בנקודות מסוימות בצירים שונים. כדי למנוע זאת כוחות הביטחון הישראלים נוקטים באמצעי בטיחות מיוחדים – ולכך התכוון השר בן גביר כשאמר ‘הזכות לחיים קודמת לחופש התנועה’.

בסיום ההודעה מטעם לשכתו נכתב: “ישראל תמשיך במדיניותה – ותשמור על הביטחון תוך מתן חופש תנועה לישראלים ולפלסטינים כאחד”.

גורם באיחוד האירופי התייחס גם הוא לדברים של בן גביר, שבעולם כינו “הודאה בפתיחות באפרטהייד” – ואמר: “האיחוד האירופי מגנה בחריפות את דבריו על חופש התנועה של ערבים בגדה המערבית הכבושה. האיחוד האירופי מזכיר שהיחסים בין ישראל לאיחוד האירופי צריכים להתבסס על כיבוד זכויות אדם ועקרונות דמוקרטיים. כל בני האדם שווים ויש להתייחס אליהם באותו אופן. בהקשר זה, ערכי הדמוקרטיה וכיבוד זכויות האדם עומדים במרכז השותפות האיחוד האירופי-ישראל, לרבות בכל הנוגע לאנשים החיים תחת כיבוש בשטח הפלסטיני”.

גורם בסביבת ראש הממשלה נתניהו קרא לאמירתו של בן גביר בחדשות 12 “אמירה מטומטמת וטיפשה”.

הגורם אמר לכאן חדשות: “צריך לדאוג שכולם ייסעו בביטחון. ההשוואה שעשה בין פלסטינים שלא מעורבים בטרור לאלה שכן, ייצרה נזק מדיני”.