פנינת המסחר החדשה של החרדים נפתחה במקום הכי מבוקש בירושלים

זינוק במסחר החרדי בירושלים: לאחר שנים ארוכות של בניה, חנכו בכירי דייני בעלזא את מרכז הקניות החדש 'שמגר סנטר' - הכולל אלפי מטרים של מסחר שישרתו את המגזר החרדי ויציגו סטנדרטים חדשים של איכות, תוך הקפדה על כללי ההלכה והצניעות
חרדים 10
ח' אלול התשפ"ג / 25.08.2023 16:57

במעמד צנוע חנכו ראב”ד ‘מחזיקי הדת’ הגה”צ רבי חיים צבי שפירא, וחברי הבד”ץ הגה”צ רבי חיים פסח הורביץ והגה”צ רבי יענקל גרינוואלד את המרכז המסחרי ‘שמגר סנטר’, הממוקם בטבורה של שכונת בעלזא.

המרכז המסחרי הייחודי מציב סטנדרטים חדשים של איכות שלא היו מוכרים במגזר החרדי.

במתחם למעלה מ-4,000 מ”ר של מסחר, בהם אפשר למצוא חנויות מובילות וידועות: מלאנז’, פסטל בלו (מבית קידישיק), קיווי, הום בייבי, פעמית סטור, ליקר סטור, לוסו, קידס מוד, ילדים ועוד חנויות רבות שבחרו לפתוח במקום החדש את חנויות הדגל שלהם.

בנוסף, המרכז מכיל עוד חנויות מסחר חיצוני ועוד עשרות מקומות חניה לטובת הרוכשים.

כידוע בשנים האחרונות הפך אזור שמגר למרכז המסחרי העיקרי של המגזר החרדי, מה שהוביל לפתיחת חנויות במחסנים, במקומות נטולי חניה, בצפיפות ובתנאים שמקשים על הסוחרים ועל הרוכשים. מצוקת המקום גרמה לכך שחנויות רבות לא מצאו שטחים להשכרה, וכך במקום לערוך את הקניות במקום אחד, נאלצו הרוכשים להיטלטל ממקום למקום או למצער לרכוש במקומות צפופים, הומי אדם, שהפכו את הקניות הנדרשות למסע מייאש ומתיש.

פתיחת המרכז החדש מהווה בשורה אדירה גם לציבור הקונים וגם לסוחרים – שיכולים להעניק שירות בצורה מיטבית, רחבת ידיים בסטנדרטים גבוהים שיביאו חווית קניה גם למגזר החרדי.

בחודשים האחרונים, לאחר שהושלמו כל הדרישות התכנוניות, נכנסו הרבנים והדיינים מחסידות בעלזא לעובי הקורה על מנת לוודא שהמרכז החדש מתאים לאופי השכונה.

בבית הדין של החסידות ציינו כי הופתעו לגלות את הנכונות של הבעלים לכל הדרישות ההלכתיות, למרות המשאבים האדירים שנדרשו לשם כך, והכל על מנת לוודא שהמגזר החרדי יוכל להנות גם ממתחם קניות חדיש ברמה הגבוהה ביותר וגם כזה שעומד בכל הדרישות הכי מחמירות של ההלכה.

יום לפני חנוכת הבית, זימן האדמו”ר מבעלזא את היזמים הרה”ח רבי עזריאל פינס והרה”ח רבי אלימלך לנדמן והרה״ח רבי יעקב פשקוס למעונו על מנת להעניק להם מזוזה למעמד קביעת המזוזה. האדמו”ר הביע הערכה והכרת הטוב על כך שהוזילו ממון רב מכיסם וויתרו על הכנסות רבות בכדי להתאים את המרכז המסחרי לאופי השכונה.

במעמד חנוכת הבית השתתפו כאמור בכירי דייני חסידי בעלזא, היזמים, והשותפים מחברת ג’י טי אל וי, שערכו ‘לחיים’ ונשאו תפילה שהמרכז המסחרי יביא איתו רווחה כלכלית לסוחרים ולשכונה כולה.

הדיינים ציינו שוב את המסירות של הבעלים והוויתורים שעשו על מנת לעמוד על ‘קוצו של יוד’, ובירכו שבזכות ההקרבה והמסירות יזכו לשפע ברכה והצלחה בכל העניינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות