חוב של 19 מיליון: ‘הרציג נדל”ן’ שבבעלות היזם החרדי מסתבכת?

חברת הנדל"ן 'הרציג', בבעלות היזם החרדי יהודה הרציג, הסתבכה: בנק לאומי פנה לבית המשפט והגישה בקשה דחופה לאכיפת שעבוד ומינוי כונס נכסים • הבנק טוען: לחברה חוב שהיא לא יכולה להחזיר • דה מרקר: חברת דן אנד ברדסטריט הציבה את הרציג במדד חברות בסיכון עסקי גבוה
חרדים 10
ח' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 23:15

חברת הנדל”ן ‘הרציג’, הנמצאת בבעלותו של היזם החרדי יהודה הרציג, מסתבכת עם בנק לאומי – שהגיש בקשה למינוי כונס נכסים עבור נכס שלה.

לפי ‘דה מרקר’, הבנק פנה לבית המשפט    המחוזי בלוד והגיש בקשה דחופה לאכיפת שעבוד ומינוי כונס נכסים לנכס שבו נמצאים משרדי החברה בפתח תקווה. הבנק טוען, כי לחברה יש חוב של 19.3 מיליון שקל לבנק – וכי אין לה את היכולת להחזיר אותו.

לפי המסמכים שהגיש הבנק, הרציג נטלו מהבנק משכנתה על הנכס ובמסגרת זו החברה התחייבה לא למכור, להעביר או להשכיר זכויות בנכס בלי הסכמת הבנק בכתב ומראש.

עם זאת, כך טוען הבנק, הרציג מכר את הנכס בחודש מאי לפיני עזרא, יזם נדל”ן, בשווי 22 מיליון שקל. כמו כן, הרציג לכאורה העביר 2.5 מיליון שקל מסכום זה לנושה אחר. על פי בנק לאומי, מדובר בהעדפת נושים אסורה.

מאז פנה הבנק לבית המשפט, החל עזרא לפעול כדי לבטל את העסקה והוא טען שיחזיר את המקדמה ששילם.

בבנק לאומי הוסיפו מצידם כי המבנה המדובר נמצא במצב ירוד וכי אין לו אפילו טופס 4. כמו כן, הבנק טוען כי הרציג נמצאת בגירעון בהון העצמי ועל כן אין לה יכולת כלכלית לשפץ את הבניין ולהחזיר את החוב.

ב’דה מרקר’ חשפו כי חברת ‘דן אנד ברדסטריט’ הציבה את הרציג במדד חברות בסיכון עסקי גבוה, בעקבות דיווחים על צ’קים שחזרו, תיק הוצאה לפועל שלכאורה קיים נגד החברה, והחלטה של בנק מזרחי להגביל את חשבון החברה בבנק.

לפי הדיווח,  בחודשים האחרונים נפתחו נגד החברה שני תיקי הוצאה לפועל – האחד בידי קבלן עבודות תקשורת והשני מלקוחות החברה.

כמו כן, מתברר כי סמנכ”ל הביצוע לשעבר בחברה תבע את החברה ב-335 אלף שקל בגין חוב כלפיו, ומשרד העבודה בודק תלונות של עובדים על העסקה שנוגדת את חוקי העבודה.

בחברת הרציג נדל”ן שללו את טענות בנק לאומי. לדבריהם, הנכס נמכר כבר לפני כמה חודשים, הבנק עודכן על כך, והתמורה המלאה תתקבל בחודש הבא. לדבריהם, למרות שהוצגה לבנק נכונות של גוף מממן אחר לפרוע את החוב, נבחר המישור המשפטי.

“מדובר בתבהלה בלבד, צעד שהוא אפקט הנובע מהפרסומים הקודמים על החברה”, אומר יהודה הרציג, בעל הרציג נדל”ן. “העסק עובד, ומי שחושב שהחברה הולכת לכיוון של הקפאת הליכים או פשיטת רגל – טועה. מדובר בנכס ששווה הרבה יותר מההלוואה שניטלה עבורו, כך שהבנק בבטוחה מלאה. נילחם בבית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות