“הזנחנו את פניות הציבור”: שיחה טעונה וצעקות בישיבת אגו”י בי-ם

6-3: ההפסד הצורב של המפלגה לפני 5 שנים, גרם לחברי מועצת העיר ירושלים ועסקני החסידיות לזעוק מדם ליבם על המצב אליו התדרדרה המפלגה • "האזרח הקטן לא מרגיש שיש שם מישהו בשבילו. אם לא נתעשת, נשלם על זה מחיר בקלפי"
אריה ריבקינד
ח' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 21:26

מזכירות אגודת ישראל בירושלים – הפורום הקובע של המפלגה בעיר, בראשות השר מאיר פרוש, התכנס ביום חמישי שעבר לדון בהיערכות לקראת הבחירות למועצת העיר ירושלים.

אורח נכבד בדיון היה השר יצחק גולדקנופף, שהגיע להציג עמדתו.

בישיבה השתתפו מלבד שני השרים, סגן ראש העיר ירושלים לשעבר, יוסי דייטש, וחברי מועצת העיר המכהנים מטעם אגודת ישראל, יוחנן ויצמן, מיכל הלברשטם, ויעקב הלפרין.

אחרי החלק הפורמלי, במהלכו אישרו חברי המזכירות פה אחד את ההצעה למנות את יו”ר מרכז אגודת ישראל בירושלים, השר מאיר פרוש, לבא כוח המפלגה בעיר לקראת הבחירות הקרובות –  התחילו החברים במזכירות, ובראשם חברי המועצה, לדבר על הפיל שבחדר. 6-3.

ההפסד הצורב של המפלגה לפני 5 שנים.

הדעה הרווחת הייתה כי המירוץ לראשות העיר גרם להזניח לחלוטין את המירוץ למועצה – וכי ברור שהציבור החסידי בעיר הוא לא חצי מהציבור הליטאי.

השאלה המרכזית הייתה: איך משנים את התוצאה הפעם?

השר גולדקנופף ניצל את ההזדמנות כדי לפרוס את תפיסת עולמו ביחס למדיניות שאגודת ישראל צריכה להוביל – שיח עם הציבור, גם מי שלא משתלב באופן טבעי, כמו צעירים, מודרנים, חוצניקים ועוד.

“אגודת ישראל בירושלים קיבלה בבחירות האחרונות מכה”, אמר השר. “כוחנו במועצת העיר נחלש וזה השפיע על היכולת שלנו לשרת את הציבור שלנו בפרט ותושבי ירושלים בכלל. אגודת ישראל היא סמל של עבודה למען הציבור, אנחנו חייבים לחבר יותר את הצעירים לנציגים שלנו ושיידעו שעובדים למענם”.

אחרי שגולדקנופף העלה את הנושא, זה כבר היה בלתי נמנע לעצור את שטף הדיבור. האנשים שעוסקים במפלגה בפניות ציבור הרימו את הכפפה שהניח שר השיכון – וזעקו מדם ליבם על המצב אליו התדרדרה המפלגה בטיפול בפניות ציבור.

צעקות של ממש התנהלו בין חברי המועצה לעסקני החסידיות על נושא הארנונה, לאחר שעלתה הטענה שמועצת העיר אישרה הקדמה של 3 חודשים בדד ליין להגשת בקשות להנחה, מבלי שהנציגים קיימו התייעצות בנושא.

גורם שהשתתף בפגישה אמר: “הייתה שיחה טעונה מאוד על הנושא. היינו פעם הסמל של סיוע לפרט, חברי מועצה היו זמינים 24/6 בטלפון האישי שלהם ופתרו בעיות קטנות כגדולות. בשנים האחרונות הנושא נזנח כמעט לחלוטין והאזרח הקטן לא מרגיש שיש שם מישהו בשבילו. אם לא נתעשת, נשלם על זה מחיר בקלפי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות