מפגינות השמאל צעדו ברחובות בני ברק והתגרו: “באנו חושך לגרש”

"צעדת הנשים" הפרובוקטיבית נגד מה שהן מכנות "הדרת נשים" חלפה ברחובות בשולי בני ברק • תושבי בני ברק זעמו: המשטרה חסמה כניסות לרחובות מרכזיים
חיים טוויל
ח' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 21:13

צעדת נשים פרובוקטיבית: מאות פעילות שמאל הפגינו הערב (חמישי) נגד מה שהן מכנות “הדרת נשים”, ברחובות הממוקמים בשולי העיר בני ברק.

המשטרה איבטחה את המחאה, שהסתיימה לקראת השעה 21:30, לאחר שירת התקווה,

עם זאת, תושבי בני ברק זעמו שכן המשטרה חסמה כניסות לרחובות מרכזיים ולא אפשרה לדיירים ולתושבים לעבור לבתיהם.

לדברי מארגני הצעדה, בה השתתפו גברים ונשים, זו פעולת מחאה נגד המקרים האחרונים של מה שהם מכנים “אפליה נגד נשים במקומות ציבוריים”.

המפגינות מאשימות את ראשי הציבור החרדי ביד אחת עם “כנופיית הדיקטטורה של הנאשם”. לדבריהן, “הם האחראים להשתמטות ולהדרת הנשים. הם ולא אף אחד אחר”.

עופרי צורי, מיוזמות ההפגנה בבני ברק, טענה בשיחה עם חדשות 13 כי לא מדובר בפרובוקציה: “מדובר בצעדה של נשים באשר הן, ולא משנה מאיזה מגזר הן. אנחנו לא נגד לימוד תורה ובחירה באורח חיים דתי – אנחנו בעד שוויון. אישה שהולכת בבני ברק זה לא פרובוקטיבי”.

היא הוסיפה: “לא נשמע לי הגיוני שנשים יגייסו את הילדים שלהם, שעלולים להיפגע בנפש ובגוף, בעוד שנשים אחרות מפאת אמונתן לא יגייסו את הילדים שלהן”.

גדרות בלב בני ברק. צילום: חדשות הסרטונים

ההפגנה יצאה בשעה 20:00 מקניון איילון לבני ברק, תוך שהצועדים שרו במהלכה: “באנו חושך לגרש”.

מסלול הצעדה התנהל מהקניון  מזרחה על רחוב ששת הימים, משם לרחוב מבצע קדש, רחוב רבי ישראל אבוחצירא – ובסופו פנו לרחוב ז’בוטינסקי, המשיכו עד צומת מצדה/רבי עקיבא – שם הוצבה בימת נואמים.

המשטרה הודיעה כי ברחובות שחוצים את הצירים המפורטים – תתאפשר היציאה והכניסה אליהם בהתאם למיקום התהלוכה. במשטרה הוסיפו כי השוהים בכלל הרחובות הפנימיים מתבקשים לצאת לפני 19:00 – בדגש על עסקים.

בנוסף, נמסר כי צפויים שינויים משמעותיים בצירי הנסיעה של התחבורה הציבורית באזור.

בהודעת המשטרה הציבור התבקש “להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות