מכניסה יד לכיס שלנו: ‘דיפלומט’ שוב מאיימת בהעלאת מחירים

עליות המחירים הקפיצו ההכנסות של דיפלומט, אבל הוצאות המימון חתכו הרווח הנקי • הפתרון? תיכנון התייקרויות נוספות • "חלק מהספקים מתכוונים להמשיך בהעלאות המחירים, ובשילוב עם הימשכות היחלשות השקל - החברה צופה כי תיאלץ להעביר את התייקרויות ללקוחותיה"
יוני גרין
ז' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 20:01

חברת דיפלומט מאיימת גם בדוח הרבעוני השני שלה לשנת 2023 בעליית מחירים. זאת נוכח היחלשות השקל אל מול הדולר.על

אף שהחברה כבר העלתה מחירים במהלך המחצית הראשונה של השנה, דיפלומט מציינת בדוחות כי להערכתה תיאלץ לבצע התייקרות נוספת. זאת, בשל העלאות מחירים של יצרניות המותגים שאותם היא מייבאת.

בדוח נכתב היום (חמישי): “נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן, רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה”.

בנוסף נכתב: “למיטב ידיעתה של החברה חלק מספקיה מתכוונים להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך ובשל הימשכות היחלשות השקל אל מול האירו והדולר – החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות”.

עליות המחירים שביצעה דיפלומט במחצית הראשונה של השנה הוכיחו את עצמן, וסייעו ליבואנית הגדולה לחתום את הרבעון השני עם צמיחה של 12.4% במכירות ל-813.68 מיליון שקל. אולם, אף ששיפרה את הרווחיות הגולמית והתפעולית, עלייה חדה בהוצאות המימון הובילה לנסיגה של 7% בשורת הרווח הנקי, ל-16.2 מיליון שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות