שני בחורי ישיבה חרדים הותקפו בידי ערבי – ותובעים פיצוי ענק

שני בחורי ישיבה חרדים הותקפו לפני שנה בעיר העתיקה בירושלים בידי ערבי - באגרופים ובעיטות • הערבי נעצר והורשע בתקיפה ונגזרו עליו חצי שנת מאסר ופיצוי של 1,000 שקלים • בחורי הישיבה הגישו תביעה אזרחית כנגד התוקף באמצעות  חוננו
חיים טוויל
ז' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 10:00

שני בוחרי ישיבה חרדים אשר הותקפו לפני שנה בעיר העתיקה בירושלים בידי ערבי באגרופים ובעיטות, הגישו כנגדו תביעה אזרחית בבית המשפט המחוזי בירושלים על סך 100,000 שקלים, לאחר שהורשע בעבירה של תקיפה.

את התביעה הגיש עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו.

כתב האישום שהוגש נגד הערבי מתאר את התקיפה האלימה: “בתאריך 19.8.22 עמד הנאשם יחד עם אחרים ברחוב מלאוויה בעיר העתיקה בירושלים. באותה שעה יצאו המתלוננים, שניהם בעלי חזות חרדית, ועל ראשו של אחד מהם תפילין.

“הנאשם והאחרים, הבחינו במתלוננים מתקרבים לעברם, והחליטו לתקוף את המתלוננים. הנאשם רץ לעבר אחד המתלוננים ובעט בעוצמה בגבו. כתוצאה מהמכה נפל המתלונן לרצפה. בשלב זה החלו הנאשם והאחרים לתקוף את המתלוננים יחד בבעיטות ואגרופים.

“במקביל למתואר לעיל, הרים הנאשם פלטת עץ והחל יחד עם האחרים לרדוף בריצה אחר המתלוננים כשהפלטה בידו וזאת בעת שהמתלוננים בורחים מהמקום מיד לאחר מכן, ועם בריחתם של המתלוננים, זרק הנאשם את הפלטה אשר החזיק בידו לכיוונם של המתלוננים, והכל ממניע של גזענות.

“במעשיו המתוארים לעיל תקף הנאשם את המתלוננים כשהיו נוכחים שניים שחברו יחד לביצוע המעשה, שלא כדין, וגרם לחבלה של ממש, והכל מתוך מניע גזעני”.

עו”ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של חוננו: “גופם דמם וכבודם של יהודים בארץ ישראל ובירושלים אינו הפקר ואסור לתת לכול טרוריסט איסאלמיסטי זב חותם להרגיש שהוא יכול לפגוע, לרמוס ולחלל את חייהם וכבודם של בני ישראל. אנו בארגון חוננו נמשיך לפעול כדי ליצור משוואה ברורה של מחיר כבד על פגיעות אנטישמיות טרוריסטיות ביהודים ולהביא להעצמת ההרתעה כנגד אותם פורעים, חבריהם ותומכיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות