ילד בן 8 נהרג ו-8 נפצעו בינוני וקל במפולת סלעים בנחל דוד בעין גדי

בין הפצועים - ילדות בנות 4 ו-12 • איש הצלה: "ירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע" • המפולת התרחשה באזור מפל נחל דוד בשמורת הטבע עין גדי • מסוקים ויחידות חילוץ הוזנקו לפינוי הפצועים • נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום
חיים טוויל
ז' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 09:55

ילד בן 8 נהרג במפולת סלעים שהתרחשה הבוקר (חמישי) בנחל דוד שבשמורת עין גדי.

שמונה בני אדם נוספים נפגעו באורח בינוני-קל, בהם ילדות בנות 4 ו-12.

למקום הוזנקו מסוקים של מד”א וחיל האוויר לסיוע בחילוץ ופינוי. כוחות משטרה ויחידות החילוץ ערד, עין גדי ומגילות הוזעקו גם הם לזירה.

במאמצי החילוץ השתתפו מסוקי משטרה, יחידות חילוץ וחמישה מסוקים עם לוחמי יחידת 669.

מדוברות סורוקה נמסר: לחדר הטראומה במלר”ד סורוקה פונו באופן מוסק 2 פצועות – אישה בת 46 ונערה בת 15. מצבן מוגדר קל- בינוני. שתיהן סובלות מפגיעות בגפיים. שתיהן מקבלות טיפול ראשוני בחדר הטראומה.

למרכז הרפואי שיבא בתל השומר פונו שני ילדים ממפולת הסלעים.

פראמדיק מד”א ליאור שאשא וחובש רפואת חירום במד”א מג’אהד אל עמור סיפרו: “מדובר בשטח מורכב. הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע.

“הבחנו במספר פצועים שנחבלו ממפולת אבנים. ילד כבן 5 היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן. אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הן מחבלות. יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה”ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. האישה והילדה הוגדרו במצב קל עד בינוני.

“לחניון הנחל הגיעו 4 פצועים נוספים – גבר כבן 20, גבר כבן 40, ילדה כבת 4 וילד כבן 8 שנחבלו מהאבנים. הילדה שנחבלה בראש ובגפיים מצבה הוגדר בינוני, הילד ושני הגברים מצבם קל. לאחר טיפול בשטח פינינו את הפצועים במסוק של מד”א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים. בנוסף טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש”.

ליאור לב, סגן מנהל שמורת עין גדי, תיאר: “קיבלנו הבוקר דיווח על התמוטטות סלעים בנחל דוד. הקפצנו ישר את כל כוחות הפקחים ואת הכוחות הרלוונטים לחילוץ. סרקנו את הנחל וחילצנו את הנפגעים שפונו לבתי החולים”.

מרשות הטבע והגנים נמסר: “צוות השמורה ויחידת חילוץ מטפלים באירוע ובנפגעים. נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום. שמורת נחל ערוגות ובית הכנסת העתיק פתוחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות