שב”כ נכנס לאירוע: החלטה חריגה שאולי תעצור את הפשיעה הערבית

בעקבות גל הרציחות: בתום דיון מיוחד בהובלת ראש הממשלה שערך כשלוש שעות בוועדת המשנה למאבק בפשיעה בחברה הערבית הוחלט שהשב"כ יסייע למשטרה במאבק נגד ארגוני הפשיעה - לקראת הבחירות המקומיות
חיים טוויל
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 20:11

ועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית החליטה הערב (רביעי), כי שב”כ יסייע למשטרה במאבק נגד הפשיעה בחברה הערבית.

הוועדה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ציינה כי השב”כ יסייע למשטרה בכל הקשור לבחירות לרשויות המקומיות, וזאת במסגרת ייעודו ותפקידיו על פי חוק.

ההחלטה התקבלה לאחר דיון שארך כשלוש שעות במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות נתניהו, מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, ראש השב”כ רונן בר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

במהלך הדיון אמר יו”ר ועד הרשויות הערביות כי הממשלה לא עושה מספיק – וטען שיכול להיות שהאלימות מחמירה בגלל ארגוני פשיעה.

בתגובה לכך ראש הממשלה בנימין נתניהו התפרץ לעברו וצעק: “יכול להיות? אתה יודע שזה ארגוני פשיעה. אני לא יכול לטפל בזה עם ההתכחשות שלך”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש בישיבה לקדם חקיקה שתאפשר ביצוע מעצרים מנהליים על רקע פלילי, וכן לאסוף מידע על ניסיונות שיבוש פליליים של הבחירות המקומיות, בדגש על מועמדים מאוימים. לדבריו “כל מקרה יטופל ויימצא פיתרון נקודתי”.

עם זאת, השב”כ מתנגד לכך באופן מסורתי, מחשש כי יכולות מיוחדות של הארגון ייחשפו וההתערבות תשפיע לרעה על המרקם הדמוקרטי של המדינה.

הישיבה המיוחדת כונסה בעקבות מעשי הרצח האחרונים – בהם של מנכ”ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע שלשום והרצח באבו סנאן, בו נטבחו ארבעה בני אדם, ובהם מתמודד לראשות המועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות