אישום נגד פעיל המחאה שתקף את כתבת ערוץ 14 בעת שהייתה בהריון

לפי כתב האישום, פעיל המחאה תקף את הכתבת שיראל ללום כשהיא בהריון • "הנאשם התקרב לעבר המתלוננת בעודו אוחז מגפון, הצמידו לאוזנה והשמיע קולות של סירנה בעוצמה גבוהה, דחף את המתלוננת באמצעות ידיו" • ללום: "בחרתי שלא להרפות ולמצות כל הליך אפשרי"
חרדים 10
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 19:54

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד פעיל המחאה איציק מדינה, בן 49 מפתח תקווה, בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ואיומים כלפי כתבת ערוץ 14 שיראל ללום.

כתב האישום הוגש לאחר שחוקרי תחנת פ”ת פתחו בחקירה לפני כחודשיים, עם קבלת התלונה מהעיתונאית בת ה-22, שטענה כי הותקפה מספר חודשים קודם לכן על ידי מפגין בעת שסיקרה הפגנה בפ”ת כשהיא בהריון, לאחר שהצמיד לאוזנה מגפון והפעיל קולות סירנה חזקים, תוך שהוא קורא לעברה קריאות גנאי.

התלונה הוגשה לאחר שללום נחשפה לתמונות של פעיל המחאה בעת שעוכב לחקירה במשטרת פ”ת. היא יצרה קשר עם משטרת פ”ת ודיווחה כי היא מזהה את פעיל המחאה איציק מדינה כמי שתקף אותה במהלך סיקור ההפגנה בחודש מרץ.

בכתב האישום, שהוגש בידי שלוחת התביעות פתח תקווה של המשטרה, נכתב כי ביום 23.3.23 התקיימה הפגנה בפתח תקווה אותה סיקרה ללום, אשר היתה בשבוע ה-27 להריונה.

סביב ללום התאספו מפגינים, צעקו, צפרו וקראו לעבר ללום מילות גנאי. בין המפגינים היה גם מדינה.

בכתב האישום נאמר: “בהמשך התקרב הנאשם לעבר המתלוננת בעודו אוחז בידו מגביר קול (מגפון), הצמידו לאוזנה הימנית של המתלוננת והשמיע קולות של סירנה בעוצמה גבוהה. בתגובה, הרחיקה המתלוננת את המגפון מאוזנה באמצעות ידה, ואילו הנאשם דחף את המתלוננת באמצעות ידיו והמתלוננת נהדפה לצד”.

עוד מתואר בכתב האישום, כי מדינה הורחק מהמקום על ידי אנשים שהיו במקום אך חזר אל עבר ללום, הצמיד את המגפון לאוזנה וצעק.

ללום התרחקה מהמקום אך מדינה ומפגינים נוספים הלכו אחריה וצעקו לעברה עד אשר היא נכנסה לבניין סמוך.

בכתב האישום נאמר: “כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלוננת מכאוב והיא נזקקה לטיפול רפואי בשל היאצות בפעילות רחמית. במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלוננת בלא הסכמתה ושלא כדין וגם לה לחבלה של ממש. במעשיו איים הנאשם על המתלוננת בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופה ובחירותה, זאת עשה בכוונה להפחידה או להקניטה”.

שיראל ללום הגיבה: “אני מודה מעומק הלב לשוטרי תחנת פתח תקווה, על החקירה המעמיקה והגשת כתב האישום נגד אותו מפגין שהחליט לרדוף אותי במהלך ביצוע תפקידי ככתבת.

“אחרי שהותקפתי, הרגשתי מאויימת לבצע את תפקידי והגעתי לבית החולים עם חשש לתינוק היקר שלי, בחרתי שלא להרפות ולמצות כל הליך אפשרי כדי להחזיר לעצמי ולחברי הכתבים את הביטחון, מקווה שההליכים ימוצו ושהענישה תביא לרחוב מוגן יותר עבור כתבים וכתבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות