החרדי שנפצע קשה בפיגוע תובע מהמחבל פיצוי: 10 מיליון שקלים

אליהו דהן, שנפצע קשה בפיגוע בירושלים לפני כשנה הגיש תביעה אזרחית כנגד המחבל - ודורש עשרה מיליון שקלים • על המחבל נגזרו 15 שנות מאסר ופיצוי של רבע מיליון שקלים • עו"ד חיים בלייכר: "פיצוי עונשי הוא אחת הדרכים למלחמה כלכלית בטרור ובשולחיו"
חיים טוויל
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 15:33

אליהו דהן, חרדי שנפצע קשה בפיגוע בירושלים בחודש אוקטובר 2022, הגיש באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו תביעה אזרחית כנגד המחבל בה הוא תובע  עשרה מיליון שקלים.

בחודש מאי האחרון נגזרו על המחבל 15 שנות מאסר ותשלום פיצוים של רבע מיליון שקלים.

בגזר הדין כתבו השופטים, בין היתר: “הנאשם ראה את המתלונן שאותו זיהה כיהודי בשל הכיפה שעל ראשו ומאפייני לבושו – כובע חליפה וציצית. הנאשם הלך בעקבות המתלונן ודקר אותו בגבו דקירה עוצמתית על מנת לגרום למותו. ברגע אחד גדע הנאשם את תכוניותיו של המתלונן ושינה את חייו מהקצה אל הקצה, זאת בלא שהכיר את המתלונן ובלא שידע עליו דבר למעט היותו יהודי. במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו וכפסע היה מקטילת חייו”.

עו”ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של חוננו: “אזרחי ישראל ניצבים בפני מלחמת טרור בלתי פוסקת של מחבלים רצחניים ומוסתים על ידי הרשות וההנהגה הערבית האסלאמית. שליחי השטן אוהבי המוות הללו פועלים באכזריות בכל אמצעי וללא הבחנה כדי לנסות לפגע באזרחי ישראל לרוצחם ולהטיל בהם מומים.

“חייבים להשיב להם ‘מלחמה שערה’ ולפעול בכל האמצעים כדי שעם ישראל אוהבי החיים ינצחו.

“אליהו דהן שנפגע קשה עבר ועובר הליך מדהים של שיקום בדרך נס עם רצון עז של חיים. אנחנו פועלים יחד עם אליהו כדי לגבות מחיר כבד מהמחבל. פיצוי עונשי זה הוא אחת הדרכים למלחמה כלכלית בטרור ובשולחיו. אנו מצפים שבית המשפט ייעתר לתביעתנו ויפסוק את מירב הפיצויים באמירה ששום מחיר לא מספיק כדיו לבטא את עומק הרשעות של הטרור”.

הפיגוע הקשה התרחש בחודש אוקטובר שעבר ברחוב ששת הימים בירושלים, סמוך לתחנת הרכבת הקלה. המחבל תקף את דהן באמצעות סכין, ודקר אותו באכזריות, דהן נפצע באופן קשה ופונה לבית החולים.

המחבל הצליח להימלט, ונוטרל בתום מרדף בידי שוטר במגרש כדורגל סמוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות