בחור ישיבה חרדי הותקף בעיר העתיקה – וזה הפיצוי שיכניס לכיסו

בית משפט השלום בירושלים פסק: בחור ישיבה חרדי שהותקף בשנת 2017 בעיר העתיקה בירושלים בידי ערבי יפוצה ב-60 אלף שקלים • עו"ד חיים בלייכר: "נעשה כל מאמץ למצות את הדין עם הפורעים כדי להרתיעם"
חיים טוויל
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 13:31

בית משפט השלום בירושלים פסק, כי ערבי אשר תקף בשנת 2017 בחור ישיבה חרדי בעת שצעד ברחובות העיר העתיקה בירושלים יפצה אותו בהיעדר הגנה ב-67,000 שקלים. זאת, במסגרת תביעה אזרחית אותה הגישה המשפחה באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

בחודש מרץ 2017 צעד בחור הישיבה בדרכו מהישיבה בה למד בעיר העתיקה בירושלים לביתו בשכונה אחרת בעיר.

בעודו צועד, הבחין בו הערבי, ניגש אליו וחבט בפניו באמצעות שתי ידיו. כתוצאה מהמכה דימם הבחור מאפו, כובעו נשמט והוא חש סכנה ונמלט מהמקום.

התוקף הערבי נעצר והורשע בעבירה של תקיפה ונגזרו עליו 3 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 1000 שקלים.

ארגון חוננו, המייצג את בחור הישיבה, הגיש תביעה אזרחית כנגד התוקף. לאחר שחלף משך הזמן שניתן לתוקף להשיב על כתב התביעה ובהעדר הגנה קבע בית המשפט כי הוא יפצה את הנפגע ב-60,000 ₪ ובנוסף בשכר טרחת עו”ד של 7,000 ש”ח.

עו”ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של  חוננו, ברך על פסק הדין: “פסק הדין יועבר להמשך טיפול מול הוצאה לפועל כך שהפורע האסלאמי ייענש בכיסו על מעשיו האנטישמים. מחלקת איבה של חוננו תעשה כל מאמץ כדי למצות את הדין עם הפורעים כדי להביא להרתעה כלפי המחבלים וביטחון והמשך התיישבות בטוחה של יהודים בבירתם ירושלים ובשאר חלקי הארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות