כ-850 יח”ד יוקמו ב’מתחם יונתן’: פרויקט ‘פינוי בינוי’ אדיר יוצא לדרך

'מתחם יונתן' בבני ברק משתרע על פני 44.7 דונם • יוקצו שטחי ציבור למרחבים פתוחים, לצד מבנים ציבוריים בהם מוסדות חינוך ובתי כנסת  • מנכ"ל החברה להתחדשות ירושלים: "הגשת התב"ע בפרויקט מקודמת על ידי העירייה, דבר שמבטיח את קידומה הלכה למעשה"
חרדים 10
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 10:41

יזמית פרויקט ‘מתחם יונתן’, החברה להתחדשות ירושלים, בשיתוף עיריית בני-ברק והחברה הכלכלית, קיימו כינוס בהשתתפות מאות מתושבי שכונת תל גיבורים בעיר – במהלכו הציגו בפני התושבים את התב”ע לפרויקט הפינוי-בינוי הענק במתחם.

בכינוס, שנערך באווירה חמה ומיוחדת, נטלו חלק מנכ”ל החברה אסף חרש, מהנדס העיר בני ברק, אדריכל ערן וקסלר, ועו”ד איתמר פנץ, המייצג את בעלי הדירות.

‘מתחם יונתן’ הינו פרויקט פינוי-בינוי הגדול ביותר שבוצע אי פעם בעיר בני ברק, במסגרתו ייבנו כ-850 יחידות דיור – מספר שיא לפרויקט אחד, בייחוד בבני-ברק, בה קיימת מגבלת גובה לבניינים החדשים ומגבלות אחרות.

התכנית מתפרשת על פני 44.7 דונם, מתוכם סך הכל שטח מבנים בן 25 דונם המיועד ל-850 יח”ד. הבניה הקיימת כוללת ‘מבני רכבת’ שהוקמו בשנות ה-50 ומתפרשים על 24 דונם, לצד שטח מגורים שכולל חזית מסחרית בן 1.1 דונם.

על פי התכנית שהוצגה בפני מאות התושבים שהגיעו לכנס וצפויה לקבל את האישור הסופי של הוועדה המחוזית במהלך החודשים הקרובים, ייבנו על פני השטח לא פחות מ-850 יח”ד ובנוסף יוקצו שטחי ציבור למרחבים פתוחים, לצד מבנים ציבוריים בהם מוסדות חינוך ובתי כנסת.

על פי התכנית יבנו 29 בניינים חדשים הפונים לחלל ציבורי שצ”פ או שב”צ, ברוב המבנים מתוכנן גן ילדים בקומת הקרקע. 13 בניינים גובלים בשצ”פ ו-10 בניינים גובלים בשב”צ. 11 בניינים גובלים ברחוב בו תשתרע שדרת עצים. ב-6 בניינים מוקצים שטחים בקומת הקרקע למסחר שכונתי זעיר. סך כל השטח המיועד לשב”צ מתפרש על כ-7 דונמים, וסך כל השצ”פ בתחום התכנית הינו 8.64 דונם.

התכנית הגרנדיוזית, המתבצעת לראשונה בבני-ברק, זוכה לתמיכה המלאה של ראש הרשות, מ”מ ראש העיר העומד בראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וכלל גורמי המקצוע הפועלים להאצת הפרויקט, נטרול חסמים, וסיוע בהליכים הבירוקרטיים השונים.

אסף חרש, מנכ”ל החברה להתחדשות ירושלים: “אנחנו עומדים כעת בשלב הסופי של התב”ע, הכולל הגשה והתנגדויות, כאשר בידינו קיימים כבר 64% מחתימות החוזים הסופיים. הגשת התב”ע בפרויקט שנותן תמורות משמעותיות לבעלי הדירות הקיימים, מקודמת על ידי העירייה, דבר שמבטיח את קידומה הלכה למעשה”.

בנוגע לשיווק העתידי של הפרויקט הבהיר חרש כי הוא נעשה בידי החברה ויהיה פתוח לכלל האוכלוסייה.

מהנדס העירייה, האדריכל ערן וקסלר ציין: “הפרויקט הזה מאוד חשוב גם בעינינו. בתור מהנדס העיר, אני מתכוון לקחת יד ביד את היזמים ולעשות את הדרך בשותפות מלאה”.

וקסלר הדגיש: “בשונה מפרויקטים שונים של פינוי בינוי בעיר, שנעשים בדרך כלל בבניין אחד או שניים, כאן מדובר בפרויקט ענק של מאות יחידות דיור, כך שקיימים יתרונות רבים, זאת מלבד העובדה שמדובר בפרויקט הנושק למרכזי התעסוקה של העיר”.

עו”ד איתמר פנץ’, השיב לשאלות בעלי הדירות וחשף: “כבר בשלב זה, השקיעה העירייה מיליוני שקלים על מנת להביא לתכנון נכון של השכונה”. פנץ הבהיר, כי על אף שהחוק מצריך 65% מחתימות הדיירים, “אנחנו לא כופים על אף אחד ונפעל להגיע ל-100% הסכמה”.

פנץ’ הדגיש בפני התושבים את החשיבות בשותפות ההדוקה של החברה היזמית ונציגי הרוכשים עם העירייה. “ההחלטה של העירייה להגיש בעצמה את התב”ע, יש בה אמירה משמעותית לוודאות של הפרויקט ובכך היא למעשה לוקחת חסות להשלמתו במהירות האפשרית”.

החברה להתחדשות ירושלים מקדמת יחד עם 3,713 בעלי דירות, 27 פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים ובבני ברק. היא חברת בת של החברה להתחדשות עירונית לישראל וחברת -ISA GROUP.

חברת -ISA GROUP, מתמחה בייזום, בנייה, ביצוע ופיתוח נדל”ן כבר למעלה מ-20 שנה. במהלך השנים רכשה ISA GROUP שם ומוניטין של חברה מקצועית, מוקפדת ויצירתית, הן בפעילותה הנרחבת בתחום הבנייה למגורים במגוון פרויקטים בכל רחבי הארץ, והן בחטיבת הנדל”ן המסחרי, המשרדים והמלונאות. מיזמים בולטים של החברה הם JE במתחם שנלר בירושלים, מתחם טחנת הקמח בגבעת שאול ועוד פרויקטים רבים ומגוונים.

החברה להתחדשות עירונית, מחלוצי יזמי ההתחדשות העירונית בישראל, פעילה כ-16 שנים בתחום, כאשר ברזומה שלה 82 פרויקטים של פינוי בינוי חתומים מהקריות בצפון ועד באר שבע בדרום. מתוכם 9 פרויקטים של פינוי בינוי שיצאו לפועל עד כה, 3 הושלמו ובעלי הדירות קיבלו מפתח לדירתם החדשה. ו-6 פרויקטים בבנייה. כל שנה החברה יוצאת לביצוע עם עוד 2 פרויקטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות