‘משטרת מחשבות’? תמך בעצורים מנהליים וקיבל שיחה מאיש שב”כ

אדם שפרסם פוסטים בקריאה לשחרור עצורים מנהליים יהודים, קיבל שיחת טלפון מאיש שב"כ, שהציג עצמו כ"נעם, עובד משרד רוה"מ" - וניסה לשכנעו להיפגש במשטרה •  חוננו: "במשטרת המחשבות של השב"כ כתיבת פוסטים נגד התנהלות מרושעת של המשטר מהווה עילה לרדיפה"
חיים טוויל
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 10:05

תושב אחד היישובים בבנימין פרסם לאחרונה מספר פוסטים בפייסבוק, בהם קרא לשחרר עצורים מנהליים יהודים שנעצרו לאחר הפיגוע הרצחני בעלי.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

בתחילת השבוע קיבל המתיישב שיחת טלפון מאיש שב”כ, שהציג עצמו כ”נעם, עובד משרד רוה”מ”, ביקש ממנו לשוחח עימו לבד, ללא אנשים סביבו  – וניסה לשכנעו להיפגש עימו במשטרת בנימין ל”שיחה לטובת ביטחון המדינה”.

המתיישב סרב לבקשה וטען כי הוא אינו מכיר את הדובר. בתגובה טען איש השב”כ כי יש בידיו פרטים על המתיישב, וכן הוא יוכל לאמת את היותו עובד משרד רוה”מ.

המתיישב תהה בפני איש השב”כ מדוע אינו מזדהה בשמו האמיתי – ואף מתקשר ממספר חסום. המתיישב ציין בפני איש השב”כ, כי בעבר עבד באגף ‘נתיב’ במשרד רוה”מ וכי הוא מכיר את נהלי האבטחה, וכיצד ניתן ליצור קשר גם מטלפון פרטי – והטיח בו כי הוא איש המחלקה היהודית בשב”כ, המנסה לגייס אותו לפעול כנגד המתיישבים.

בתגובה הכחיש איש השב”כ כי הוא עובד השב”כ או המשטרה, וניסה שוב לשדל את המתיישב לפגוש אותו – אך המתיישב סרב.

המתיישב סיפר לאחר השיחה: “הבנתי מיד שמדובר באיש שב”כ המנסה לגייס אותי. אני משער כי הוא פנה אליי בגלל פוסטים בפייסבוק בהם אני מביע עמדות ימין ברורות על היחס לאויב הערבי. בתקופה האחרונה שיתפתי פוסטים וקריאות לשחרורם של העצורים המנהליים היהודים שנעצרו ללא משפט וללא ראיות. הגיע הזמן לסגור את הגוף המכונה המחלקה היהודית בשב”כ שעסוק כל היום רק ברדיפת מתיישבים ויהודים במקום לטפל בטרור הערבי”.

מ’חוננו’ נמסר: “במשטרת המחשבות של השב”כ כתיבת פוסטים נגד התנהלות מרושעת של המשטר מהווה עילה לרדיפה ושיחות איומים. טוב שהאזרחים מבינים כי אסור לשתף עם זה פעולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות