רקד, שר ושכב בתוך קבר: קברן הורשע בפגיעה בכבוד הנפטרים

אדם שהועסק כקברן בבית העלמין בנהריה הורשע לאחר שצילם במספר מועדים סרטונים בבית העלמין - והפיץ אותם ברשתות החברתיות • בית הדין למשמעת כתב כי מעשיו נואלים, הסב נזק רב - וכי קשה להאמין שהם נעשו על ידי עובד מדינה שדעתו מיושבת
חרדים 10
ו' אלול התשפ"ג / 23.08.2023 09:48

בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, גזר את עונשו של קברן בבית העלמין בנהריה, שביזה את בית העלמין ואת הנפטרים הטמונים בו. כך דיווח הבוקר (רביעי) אבישי גרינצייג בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

לפי הדיווח, עובד המועצה הדתית הורשע על בסיס הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בגין עבירות התנהגות בלתי הולמת בזמן עבודתו – שהיה בה כדי לבזות את בית העלמין, לפגוע בכבוד הנפטרים ולהביא לזילות תפקידו.

העובד הורשע, בין היתר, בכך שבמספר מועדים צילם סרטונים בבית העלמין, שהיה בהם משום ביזוי כבוד הנפטרים ותפקידו כעובד בית העלמין – והפיץ אותם ברשתות החברתיות.

העובד צולם כשהוא שוכב בתוך קבר פתוח, מחזיק בידו פרחים ושר “אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח… הגיעה תחיית המתים”, כשהוא נכנס לרחבת ההספדים בבית העלמין דופק על מחבת וקורא “בוקר טוב, לקום לעבודת הבורא, היום בעזרת השם תהיה לכם שקשוקה דליקטס, מי רוצה ולא הרים יד”.

בהמשך ניגש אל משטח האבן שברחבה, שעליו הונחו מצרכים להכנת שקשוקה וקרא: “ד”ר שקשוקה זה אני”.

בנוסף, תועד עובד בית העלמין כשהוא מציג מתכון להכנת ירקות ודג סלמון, כשהמצרכים מונחים על גבי משטח האבן שברחבת ההספדים ואומר בין היתר: “דג סלמון בניחוח בית העלמין”, ועוד כיוצא באלה.

בית הדין למשמעת כתב כי מעשיו של הנאשם נואלים וכי קשה להאמין שהם נעשו על ידי עובד מדינה שדעתו מיושבת עליו. לדברי בית הדין, הוא הסב נזק רב, אם לא למעלה מכך לעובדי בית העלמין ולתדמיתם –  ופגע בכבוד החיים ובכבוד המתים.

בית הדין החליט לאמץ את הסדר הטיעון, בין היתר על רקע מצבו הכלכלי הקשה מאוד של העובד, ועל רקע העובדה שהעסקתו כבר הופסקה, וקבע כי תוטל עליו נזיפה חמורה והרחקה מהשירות הציבורי לשלוש שנים.

לפי הדיווח, עמדת המשרד לשירותי דת הייתה כי מדובר בהסדר מקל מדי. העובד הביע חרטה על מעשיו בפני בית הדין, טען שהוא מתבייש בהם וכי חלק ממעשיו נבעו מלחץ נפשי בו היה שרוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות