עוד עימות? ועדת פגסוס: ממה היועמ”שית חוששת ומה ענה לוין?

היועמ"שית גלי בהרב מיארה שלחה מכתב לשר המשפטים וטענה: לוועדה שלוין רוצה להקים אין סמכות לדון בתיקים שעדיין מתנהלים • לוין: ניגוד העניינים שלה זועק לשמיים
אריה ריבקינד
ו' אלול התשפ"ג / 22.08.2023 21:41

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שיגרה הערב (שלישי) מכתב לשר המשפטים יריב לוין, בו טענה כי לוועדת החקירה הממשלתית על  פרשת תוכנות הריגול (פגסוס) אין סמכות לבחון תיקים תלויים ועומדים.

לדבריה, בכל הקשור לתיקים נגד ראש הממשלה נתניהו יש חשש ל”שיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה, ופוגעת בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק”.

בעמדת היועצת המשפטית לממשלה שהועברה לשר המשפטים נכתב כי החלטתו להעניק לוועדת הבדיקה סמכויות לעסוק בחקירות ותיקים מתנהלים היא בניגוד לדין, ללא סמכות של השר או הממשלה לעשות כן. בניגוד למושכלות יסוד, תקדים – ובעיקר עלולה להגיע לשיבוש מהלכי משפט ואף לחשש לניגוד עניינים של ראש הממשלה.

היועצת המשפטית מזכירה, כי גורמי ביטחון מתנגדים גם הם לוועדה וכי מבקר המדינה בודק בעצמו את הנושא והיה ראוי לקחת בדיקתו בחשבון.

בהתאם מבקשת בהרב מיארה כי השר יעדכן את הנוסח המוצע לעבודת הוועדה כך “שיעלה בקנה אחד עם הוראות הדין”.

שר המשפטים יריב לוין הגיב למכתב: “עצם התערבות היועמ”שית בנושא שאמור, בין היתר, לבדוק את אופן התנהלות הגוף שהיא עומדת בראשו, מעלה פליאה רבה, וכי ניגוד העניינים בו מצוי הייעוץ המשפטי לממשלה בנושא זה זועק לשמיים”.

כיוון שכך, הודיע השר ליועצת המשפטית לממשלה כי יפעל ללא דיחוי לאישור הקמת ועדת הבדיקה.

מוקדם יותר השבוע לוין החליט להקים ועדת בדיקה ממשלתית על השימוש שהתבצע בכלי סייבר של מעקב ואיסוף על ידי גופי האכיפה הפלילית, לרבות פגסוס.

השר לוין יפנה לממשלה על מנת להעניק לוועדה סמכויות חקירה.

בראש הוועדה יעמוד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, משה דרורי, ויהיו חברים בה הסניגורית הציבורית הארצית לשעבר עו”ד ענבל רובינשטיין וראש אגף בדימוס בשירות הביטחון הכללי שלום בן חנן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות