חב”דניק ספג אגרוף בעמדת תפילין בשוק מחנה יהודה ונפצע בעינו

ר' אריאל יהודה לשם, חסיד חב"ד המפעיל בשוק מחנה יהודה דוכן להנחת תפילין, ספג אתמול אגרוף עוצמתי מ'בריון' - שהוביל לפגיעה בעינו • ממיטתו ב'הדסה עין כרם' הוא אומר: "לא הוציא מילה מפיו, שנאה תהומית שלא פגשתי. לא נירתע. כבר כאן המשכתי להניח תפילין ליהודים"
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ג / 22.08.2023 15:15

בגלל ה’עליהום’ על החרדים? ר’ אריאל יהודה לשם, חסיד חב”ד  עמד אתמול (שני) בצהריים בשוק מחנה יהודה בירושלים, כמנהגו מידי יום –  והניח תפילין לעוברים ושבים.

אלא שאז ‘בריון’ מגודל תקף אותו עם אגרוף עוצמתי היישר בפניו, מה שהוביל לפגיעה בעינו.

לאחר שעבר סדרת בדיקות במחלקת עיניים בבית הרפואה הדסה עין כרם, מצבו הוגדר טוב. הוא צפוי להשתחרר מחר, ולשהות במנוחה עד שיבריא לגמרי.

לפי דיווח באתר חב”ד – COL, ר’ אריאל היה בעבר לוחם מצטיין בצה”ל כמפקד טנק וכקצין לתפקידים מיוחדים בגזרת לבנון, וכבר ראה הרבה בחייו –  כולל  ‘את הלבן בעיניים’  של מחבלים.

בשנת תשמ”ז, בעת שהיה ברצועת הבטחון בדרום לבנון, מחבל ירה לעברו קליע ממקלע כבד שחלף מעט מעל לראשו. “האגרוף האדיר שספגתי לא מאוד מרתיע אותי, ראיתי דברים מפחידים וכואבים יותר”, הוא אומר.

ר’ אריאל, שלומד בכולל בשכונת נחלאות ‘סמיכה’ לרבנות בשעות הבוקר, מפעיל אחר הצהריים יחד עם חבר דוכן תפילין עצמאי בשוק מחנה יהודה, מזה כמה שנים. “אתמול בסביבות השעה שלוש אחר הצהרים הגיע בחור שרירי לדוכן ונשען חזק בשתי ידיו עליו, כשהוא בולש מה ניתן לגנוב מקופת הצדקה”.

הוא ממשיך לתאר את מה שאירע: “לפני כן הסתובב בשוק וביקש נדבות מעוברים ושבים. בקשתי ממנו בנימוס שלא יישען כדי שהשולחן לא יפול. בתגובה הביריון נתן לי אגרוף חזק ישר לעין שמאל וברח… התפניתי בכוחות עצמי לבית הרפואה הדסה עין כרם”.

עם ידידים בשוק. צילום: COL

התקיפה הייתה, לדעתך, על רקע שנאה לחרדים או לתפילין?

ר’ אריאל: “הכל יכול להיות. הוא לא הוציא מילה מפיו, פשוט תקף אותי באגרוף אדיר לפרצוף ומיד נמלט… שנאה תהומית שלא פגשתי”.

בנו מיהר הבוקר לפתוח תלונה במשטרה על התקיפה החמורה.

ר’ אריאל מעדכן גם על מצבו הרפואי ממיטתו בהדסה: “כעת עברתי סדרת בדיקות והמדדים ב”ה בסדר. העין ספגה נזק אבל הרופאים אומרים שעם הרבה מנוחה זה יעבור. הרופאים גם ביקשו שאגיע לבדיקות תקופתיות לראות שהכל בסדר ומחר בעזרת ה’ אני ישוחרר מבית הרפואה”.

והוא מדגיש: “לא נירתע ונמשיך. כבר כאן המשכתי להניח תפילין ליהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות