רובע חרדי חדש מוקם בעכו: נבחר זוכה במכרז של כ-1500 יח”ד

ועדת המכרזים בראשות משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הכריזה: חברת וול סטון בע"מ מבית שמש זכתה במכרז של כ-1500 יח"ד בשכונת שערי עכו, תמורת 67 מיליון שקל • "אחרי רעיון העיוועים של כסיף והדמיון המזרחי של הישוב תילה - הנה בשורה של ממש לדיור החרדי"
יוני גרין
ה' אלול התשפ"ג / 22.08.2023 12:13

מכרז מוצלח של רשות מקרקעי ישראל:  חברת וול סטון בע”מ מבית שמש זכתה אמש  במכרז לבניית כ-1500 יחידות דיור שייבנו במיוחד לציבור החרדי בעכו,  תמורת 67 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח למכרז הן 134 מיליון שקל.

מדובר בהקמת רובע חרדי חדש בשכונת ‘שערי עכו’ במזרח עכו. בוועד הדיור החרדי צופים כי המכרז יגדל לכ-2,000 יחידות דיור.

1,500 יח”ד אלה מצטרפות ל-2,000 יח”ד שכבר שווקו מתוך תכנית וותמ”ל של 8,000 יח”ד לאזור כולו.

השכונה החדשה מנותקת מעכו הוותיקה, כאשר כביש 4 חוצץ ביניהן.

מדובר, אם כך,  בבשורה עבור אלפי זוגות חרדים שמתקשים לרכוש דירות במרכז הארץ.

במשרד השיכון אומרים, כי הסכם הגג שנחתם בין משרדי הבינוי והשיכון, האוצר ועיריית עכו, לבניית 17,780 יחידות דיור חדשות בעיר, התקדם צעד משמעותי עם בחירת היזם הזוכה לבנייה של כ-1,500 יח”ד.

השכונה החדשה צפויה לאכלס כ-30 אלף תושבים ב-8,000 יחידות דיור בנוסף לכ-380 דונם של אזור תעשייה, תעסוקה ומסחר.

תוכניות הפיתוח של האזור, משלבת מגורים, מסחר, תעסוקה ובילוי, וצפויה להפוך את האזור לאטרקטיבי ודינאמי. כמו כן, השכונה ממוקמת בנגישות לעורקי תחבורה מרכזיים, ומיקומה קרוב לתחנת הרכבת המתוכננת ולתחנת המטרונית המתוכננת.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “אני מברך על בחירת היזם הזוכה להקמת כ-1,500 יח”ד בעיר עכו. זהו צעד חשוב בדרך למתן פתרון משמעותי נוסף לדיור איכותי וראוי עבור תושבי האזור.

“בניית שכונה חדשה תוביל את העיר לשגשוג וצמיחה ולחיזוקה הכלכלי. אני רואה בהשקעה ובפיתוח של כל חבלי הארץ אבן דרך משמעותית לחברה הישראלית. המשרד ימשיך לפעול למען קידום אלפי יח”ד חדשות לצד יישום מגוון פתרונות כחלק מהתכנית אסטרטגית שמגבש המשרד עבור כלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל לדיור בר השגה”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין הגיב על הזכיה במכרז: “אחרי רעיון העיוועים של כסיף והדמיון המזרחי של הישוב תילה – הנה בשורה של ממש לדיור החרדי. יזם חרדי (המקורב כנראה לסלונים) זכה השבוע במכרז להקמת 1500 דירות בעיר עכו.

“ראש העיר לנקרי האחוז פחד מהדמוגרפיה הערבית, תומך נלהב בשכונה חרדית חדשה (כמו בנוף הגליל ובלוד) והבטיח כל עזרה אפשרית. הדירות לא ימכרו במחיר למשתכן (המחייבות עדיפות לבני המקום), אלא בשוק חופשי, אך מחיר הקרקע זול מאוד ויאפשר מכירה במחיר סביר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות