השב”כ מתנגד ל’וועדת פגסוס’ שיזם השר יריב לוין – אבל הוא לא עוצר

גופים ביטחוניים ובהם השב"כ חוששים מחשיפת היכולות המבצעיות בוועדת החקירה ששר המשפטים הקים • ההתנגדות הובילה כבר לדחייה, אך הממשלה צפויה לאשר אותה בקרוב - עם סמכות חריגה שבחריגות
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ג / 21.08.2023 22:35

גורמי ביטחון בישראל, ובהם השב”כ, מתנגדים להקמת ועדה חקירה ממשלתית לבחינת פרשת הרוגלות מחשש לחשיפת יכולות מבצעיות.

לפי דיווח הערב (שני) של גיא פלג בחדשות 12, הממשלה הייתה אמורה לאשר את הקמת הוועדה כבר בהתכנסותה הקודמת, אבל התנגדות גורמי הביטחון הביאה לדחיית הצעת השר לוין בשבוע.

מעבר לחשש מחשיפת הכלים הטכנולוגיים, בשב”כ גם סבורים שהפרשה נבדקה היטב על ידי ועדה שבראשה עמדה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עמית מררי – וכי הכלים הללו חייבים לחזור למשטרה כדי להילחם בפשיעה הגואה.

למרות זאת, שר המשפטים יריב לוין יביא את ההצעה לאישור הממשלה ביום ראשון, כשבנוסח ההצעה של השר קיים גם פרט חריג שבחריגים – מתן סמכות לוועדת החקירה הממשלתית לבדוק גם תיקים מתנהלים.

בראשות הוועדה צפויה הממשלה להעמיד את השופט בדימוס משה דרורי, שהיה סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, וידוע כמבקר חריף של הפרקליטות – וידוע כתומך נלהב של המהפכה המשפטית.

“זו טעות גדולה להקים את הוועדה הזו, לאחר הפרסומים השגויים”, אמרו גורמים במשטרה. “הקמת ועדה תביא לפגיעה קשה ביחידות הסייבר ועלולה להביא להתפטרויות מיחידות העוסקות בסייבר. הדו”ח של מררי ניקה את המשטרה, אי אפשר להקים ועדה על סמך ‘פייק ניוז'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות