תחקיר הפיגוע: לוחמים בפילבוקס צבאי סמוך לא זיהו את מקור הירי

הלוחמים בפילבוקס הממוקם בסמוך שמעו את הירי אך לא זיהו את המתרחש - ולכן לא ירו • ברכב נמצאו 22 קליעים • צה"ל הטיל 'כתר נושם' באזור דרום הר חברון ובכפרים סמוכים
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ג / 21.08.2023 15:34

בת שבע ניגרי הי”ד, תושבת היישוב בית חגי בת 40, נרצחה היום (שני) לעיני בתה בת ה-12 סמוך לצומת הכבשים בדרום הר חברון. נהג הרכב, בן 39, גם הוא מבית חגי, שהסיע את השתיים, נפצע קשה בפיגוע ומאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע בהכרה מלאה.

בת ה-12 נפצעה קל מרסיסים.

מתחקיר של צה”ל עולה כי הלוחמים בפילבוקס הממוקם בסמוך שמעו את הירי, אך לא זיהו את המתרחש.

ליד זירת הפיגוע מוצבת עמדת שמירה המאוישת 24 שעות ביממה על ידי כיתת לוחמים. לוחם בעמדה אבטח את הצומת ולדבריו שמע את הירי, אך לא ראה את מקור הירי ולא זיהה כי מדובר בפיגוע ולכן לא ירה.

ברכב שנפגע נמצאו 22  קליעים, שהובילו לרציחתה של בת שבע הי”ד ולפציעתו באורח קשה של נהג הרכב. מחוץ לרכב נמצאו עוד שלושה קליעי ירי נוספים.

מתחקור ראשוני של הפיגוע עלה, כי בת שבע עלתה לטרמפ יחד עם בתה בת ה-12 מהיישוב בית חגי. על פי ההערכות, המחבלים עקבו אחר המכונית הישראלית שנסעה בכביש 60. הם המתינו שזו תאט לקראת הכיכר הקרובה, ניצל את העיקול, עקפו אותה – ירו עשרות קליעים ונמלטו.

נמצא רכב שרוף, שייתכן שהוא הרכב שממנו בוצע הירי.

צה”ל מנהל מצוד אחר היורים והטיל ‘כתר נושם’ באזור דרום הר חברון, העיר חברון, ובכפרים סמוכים.

במערכת הביטחון חוששים שהפיגוע היום עלול לגרור פיגועים נוספים באזורי יהודה ושומרון.

נכון להיום מוצבים בגזרת יהודה ושומרון 23 גדודים פעילים.

בהתאם להערכת המצב בצה”ל, הוחלט על תגבור של גדוד ושתי פלוגות באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהיום, יסייעו בהגנה על הגזרה, במאמץ סגירת המעגל על המחבל ויתווספו לתגבור הקיים ביו”ש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות