כ-1700 טון דגי בריכות טריים ישווקו בחגי חודש תשרי • ואיזה דג מוביל?

צפי הצריכה של דגי בריכות טריים במהלך חגי תשרי השנה עומד על כ-1700 טונות - מתוכם 700 טון דגי קרפיון, 600 טון של דגי אמנון, וכ-400 טון דגי בריכות ישראלים נוספים • ומה סימני ההיכר לזיהוי דג טרי?
יוני גרין
ד' אלול התשפ"ג / 21.08.2023 11:43

כ-1700 טון של דגי בריכות טריים יעלו על שולחנות החג של הישראלים במהלך חגי תשרי תשפ”ד.

כבכל שנה, גם הפעם הקרפיון מוביל את טבלת הביקוש.

מנתוני ארגון מגדלי הדגים עולה, כי צפי הצריכה של דגי בריכות טריים במהלך חגי תשרי השנה עומד על כ-1700 טונות, מתוכם 700 טון דגי קרפיון, 600 טון של דגי אמנון, וכ-400 טון דגי בריכות ישראלים נוספים – בהם בורי, באס, לברק, ברמונדי, פורל, מוסר, דניס בריכות, אדמונית ועוד.

שיקו דומוביץ’, מנכ”ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: “כמו בכל שנה, תקופת חגי תשרי מהווה שיא בביקוש לדג ישראלי טרי. אנחנו נערכים לכך מראש בתכנון קפדני ובשבועות האחרונים המגדלים עובדים מסביב לשעון על מנת להבטיח עמידה בביקושים. מסקרי המלאי שלנו עולה כי לא צפוי מחסור בדגי בריכות ישראלים, טריים ואיכותיים, בתקופת החגים”.

באחרונה אושר בכנסת חוק שיחייב סימון מפורט באשר לארץ המקור של תוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת, כגון ירקות, פירות, דגים ובשר.

בארגון מגדלי הדגים, שהוביל את היוזמה לסימון ארץ המקור, מדגישים כי עד שייכנס החוק לתוקף וייושם בנקודות המכירה, מומלץ לוודא עם הדגאי בעת הרכישה, שאכן מדובר בדג ישראלי טרי.

דומוביץ’: “מבחני איכות שונים לאורך השנים הוכיחו את היתרונות שלנו באיכות וטריות הדגים. דג ישראלי טרי גדל תחת פיקוח ווטרינרי הדוק ותחת תקנים מחמירים לאיכות המים, המזון והדגים עצמם. הוא גם זה שעושה את הדרך הקצרה ביותר מהבריכה לנקודת המכירה ומשם לצלחת של כולנו”.

בארגון מגדלי הדגים ממליצים לרכוש דגים טריים רק בחנויות המפוקחות על-ידי המחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית ולהקפיד על סימני ההיכר לזיהוי דג טרי:

1. ברק – על העור להיות מבריק, לח ומעט רירי. אם העור אינו רירי יש לחשוד בחוסר טריות של הדג.

2. גמישות – חשוב שהבשר לא יהיה גמיש מידי. בשר הדג צריך להיות אלסטי אך נוקשה. כלומר, כאשר לוחצים על בשר הדג עם האצבע לא נוצרת גומה והעור נשאר מתוח.

3. עיני הדג – יש לוודא שעיני הדג אינן עכורות.

4. צבע הזימים – הזימים צריכים להיות אדומים, מבריקים ולא דבוקים זה לזה.

5. ריח הדג – ריח לא נעים מעיד על חוסר טריות. ריח הדג צריך להיות “דגי”, אך לא בלתי נעים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות